Botas otvorio sezonu trijumfom, Noris na podijumu!

Formula 1 5. jul 202016:39 > 16:45
Mark Thompson/Pool via REUTERS

Vozač Mercedesa Valteri Botas pobedio je na Velikoj nagradi Austrije kojom je startovao ovogodišnji šampionat Formule 1.

Finac je na stazi „Red Bul ring“ došao do osme pobede u karijeri, ispred svog timskog kolege Luisa Hamiltona, koji je, međutim, pomeren na četvrtu poziciju. Drugo mesto je nasledio Šarl Lekler u Ferariju, dok je treći bio vozač Meklarena Lando Noris, kojem je to prvi podijum u karijeri.

Botas je vodio od starta do cilja u Špilbergu i sasvim zasluženo slavio, a iako je Hamilton gotovo sve vreme bio iza njega mnogo ga je koštala greška koju je napravio u duelu sa Aleksandrom Albonom u bolidu Red Bula. Bila je to borba za drugu poziciju, mladi Tajlanđanin je napao svetskog šampiona, koji mu nije ostavio dovoljno prostora i došlo je do kontakta. Albon je završio van staze, a iako se vratio na stazu, u samom finišu je odustao, dok je Hamilton kažnjen dodavanjem pet sekundi na postignuto vreme na kraju trke.

Odmah je bilo jasno da britanski automobilista nema dovoljnu prednost da bi zadržao drugu poziciju, pošto je Lekler bio dve sekunde iza njega. Međutim, probijanje Norisa na treće mesto je bilo pravo iznenađenje, pošto se činilo da je Hamilton dovoljno ispred njega, ali najbržim krugom trke vozač Meklarena je stigao do uspeha karijere. Aktuelni šampion je na kraju klasifikovan dve desetinke iza svog sunarodnika.


Velika nagrada Austrije nije donela mnogo preticanja, ali jeste mnogo uzbuđenja, pošto je bezbednosno vozilo tri puta izlazilo na stazu, a viđeno je čak i devet odustajanja. Uzbuđenja je bilo i pre samog starta, pošto je Hamilton posle žalbe Red Bula pomeren na peto mesto, pošto nije usporio u finišu kvalifikacija, kada su na stazi bile istaknute žute zastavice, zbog čega nije kažnjen u subotu. A kada su se svetla na startu ugasila, vozač austrijskog tima Maks Ferstapen je bio glavni rival Botasu, pošto se držao uz njega na drugoj poziciji, međutim, njegova trka je potrajala samo deset krugova, pre nego što je zbog kvara morao da se povuče.

Od tada je Finac potpuno kontrolisao trku, a iako je Hamilton svaki put posle izlaska bezbednosnog vozila sa staze uspevao da mu se primakne, nije ni imao priliku da ga zapravo napadne. Trke je usporavana u tri navrata – prvo zbog izletanja Kevina Magnusena u Hasu, potom zaustavljanja vozača Vilijamsa Džordža Rasela tik pored staze i na kraju otpadanja točka sa bolida Kimija Raikonena. Od svega toga je najviše profitirao Lekler, koji se, kao i ceo tim Ferarija, poprilično mučio tokom cele trke, ali je na svežim pneumaticima iskoristio priliku u poslednjih desetak krugova.

Mark Thompson/Pool via REUTERS

Noris je na kraju do podijuma došao u direktnom duelu sa vozačem Rejsing Pointa Serhiom Peresom i timskim kolegom Karlosom Sainsom juniorom. Meksikanac je isto kao Hamilton kažnjen dodavanjem pet sekundi, ali zbog prebrze vožnje kroz pitlejn, pa je pomeren na petu poziciju, iza Sainsa. Sedmi je bio vozač Alfa Taurija Pjer Gasli, ispred Estebana Okona u Renou, vozača Alfa Romea Antonija Đovinacija i Sebastijana Fetela u Ferariju, kojem je pripao poslednji bod. Jedini vozač koji je završio trku, a nije među osvajačima bodova je Nikolas Latifi, koji je na svom debiju bio na 11. poziciji.

Naredna trka ovogodišnjeg šampionata Formule 1 vozi se za Veliku nagradu Štajerske sledećeg vikenda, a biće vožena takođe na „Red Bul ringu“.

Tok trke:

Trka za Veliku nagradu Austrije počela je još pre samog starta, pošto je Red Bul uložio žalbu na odluku direkcije trke da ne sankcioniše Hamiltona jer nije usporio u finišu kvalifikacija, kada su na stazi bile istaknute žute zastavice. Britanac je tako sa druge pozicije pomeren na petu, a najviše je profitirao Ferstapen, koji se pridružio Botasu u prvom startnom redu.

Od starta na „Red Bul ringu“ poveo je Botas, ispred Ferstapena, Norisa, Albona i Hamiltona, da bi u trećem krugu vozač Meklarena izgubio dva mesta. Aktuelni šampion se nekoliko krugova kasnije potpuno približio Albonu, pošto je malo posusta posle male greške koju je napravio. Hamilton je konačno pretekao Tajlanđanina u devetom krugu i tada je bio sedam i po sekundi iza svog timskog kolege.

Joe Klamar/Pool via REUTERS

Odjednom, Ferstapen je počeo da gubi vreme, da bi se ispostavilo da je u pitanju problem sa motorom, zbog čega je pao na začelje. Timu je poručivao da ne može da promeni podešavanja, uspeo je da se domogne boksa, ali je morao da odustane u 13. krugu. Hamiltonov zaostatak je u tim trenucima i dalje bio sedam i po sekundi, a pratili su ga Albon, Noris i Peres. Nekoliko krugova kasnije, problemi su zadesili i Rikarda, koji je takođe morao da se parkira u boksu, a zatim je viđeno i odustajanje Strola.

Posle 20. kruga krenulo se sa prvim odlascima u boks, a u 26. krugu Magnusen je odustao, zbog čega je na stazu izašlo bezbednosno vozilo. Mercedes je odmah pozvao obojicu vozača u boks, a razlika između Botasa i Hamiltona se potpuno smanjila. Kada je trka nastavljena u 31. krugu Finac se zadržao na čelu, a nešto dalje iza je Sains počeo da izaziva Leklera, dok se Fetel okrenuo na stazi i pao na 15. poziciju.

Peres se brzo probio ispred Norisa i krenuo u poteru za Albonom, koji je bio sekundu i po ispred, ali se vozač Red Bula odvojio. Hamilton je počeo da pritiska Botasa, ali nije uspeo da dođe u odgovarajuću poziciju za napad, pa je posustao. Usledila su odustajanja Grožana i Rasela, koji se parkirao tik pored staze, na koju je ponovo izašlo bezbednosno vozilo. Od vodećih vozača samo je Albon otišao u boks po nove pneumatike, pa je pao iza Peresa, dok je dvojac Mercedesa ostao na stazi.

Mark Thompson/Pool via REUTERS

Trka je nastavljena u 55. krugu, Peres je napravio grešku na kočenju, koju je Albon iskoristio da bi ga pretekao, ali je odmah potom na stazu ponovo izašlo bezbednosno vozilo, pa je Tajlanđanin vratio poziciju. Razlog je bilo otpadanje točka na Raikonenovom bolidu, ali je srećom sve prošlo bez većih posledica. Kada je trka nastavljena, Botas se zadržao u vođstvu, dok je Albon napao Hamiltona, došlo je do kontakta i vozač Red Bula je završio u šljunku, ali je uspeo da se vrati u trku. Britanac je nešto kasnije kažnjen dodavanjem pet sekundi zbog tog incidenta, a potom je istu kaznu dobio i Peres zbog prebrze vožnje u pitlejnu.

U međuvremenu, Lekler, koji je bio na novim pneumaticima, probio se na treću poziciju, a u samom finišu je viđeno još jedno odustajanje, pošto je sa staze izleteo Kvjat, posle pucanja pneumatika. Na kraju je Noris uspeo da se približi dovoljno da Hamiltonova prednost u odnosu na njega bude manja od pet bodova, čime je uspeo da se probije na treću poziciju, iza Botasa i Leklera, a ispred Hamiltona i Sainsa. Iza su redom sledili Peres, Gasli, Okon, Đovinaci i Fetel.