Trka zaVeliku nagradu Malezijeponovo je potvrdila istinitost „javne tajne“ da u timovima Formule 1 postoje prvi i drugi vozači. Naravno, šefovi Red Bula i Mercedesa, Kristijan Horner i Ros Bron, nikada javno neće reći da su Sebastijan Fetel ili Luis Hamilton povlašćeni. Zvanično, oni imaju isti tretman kao Mark Veber i Niko Rozberg, ali je praksa ponovo pokazala da to baš nije tako.
U trci na „Sepangu“ Veber je pokušavao da stigne Fetela,pokazivao srednji prst, a nakon pobede Nemca bilo jeoptužbiiizvinjenja. Ukratko, stvari koje ukazuju na to da nije sve idilično u timu iz Milton Kinsa.
U nastavku teksta se nećemo baviti dilemom da li je sve to pravedno, jer je to jednostavno tako u „najbržem cirkusu“. Zna se ko ima veće šanse za osvajanje titule i taj pilot se forsira. Inače, naređenja iz boksa odavno su tema rasprava. Pažnju ćemo posvetiti hronologiji „tihog rata“ između Fetela i Vebera. Australijanac, 11 godina stariji, u tim je došao dve godine ranije, 2007, ali mu to nije obezbedilo primat.
Na prve razmirice se čekalo do 2010. godine. Tokomtrke za Veliku nagradu TurskeFetel je pokušao da prestigne Vebera, ali mu ovaj to nije dozvolio. Rezultat je bio sudar, odustajanje Nemca, treće mesto Australijanca imeđusobno optuživanje. Odmah nakon incidenta, Fetel jenekorektnom gestikulacijom opisao ponašanjetimskog kolege.
– Ovaj rezultat je razočaravajući za tim, iako vozačima uvek kažem da mogu da se trkaju, ali da uvek ostave prostora jedan drugom. To se nije desilo. Obojicu podržavamo podjednako. Dobro je što u u timovima ne postoje prvi i drugi vozač. To je dobro za sport – objasnio je Hornernakon trke, ali na nove „varnice“ se nije dugo čekalo.
U julu iste godine, uoči trke za Veliku nagradu Velike Britanije, Veber je bio besan jer je prednje levo krilo skinuto sa njegovog i stavljeno na bolid Fetela. U trci, Fetel je bio sedmi, a Veber prvi. Na kraju je sarkastično prokomentarisao„nije loše za drugog vozača“.
Godinu dana kasnije, ponovo na „Silverstonu“, Veberu je naloženo da ne napada Fetela. Naravno, to je otvorilo novi „front“, ali je ubrzo došlo i do primirjapošto je obnovio ugovor. Prošle sezone nije bilo značajnijih medijskih istupa Vebera, ali se u timu govorilo da se Veberu neće nametati da vozi za Fetela koji je na kraju i osvojio titulu.
I vratimo se poslednjim događanjima. Fetel je bio prvi, Veber drugi i besan. Posle svega, Nemac se izvinjavao, što verovatno nije zadovoljilo Australijanca. Pred nama je još 17 trka i po svemu sudeći neće sve ostati mirno u Red Bulu, s obzirom na pomenuti srednji prst.
Naravno, „bikovi“ nisu jedini tim sa unutrašnjim problemima. U Vilijamsu je svojevremeno postojao rivalitet između Alana Prosta i Ajrtona Sene, a Fernando Alonso je proveo samo jednu sezonu u Meklarenu jer je smatrao da je Luis Hamilton favorizovan. Za to ga je optuživao iDženson Baton, a sada se sve ponavljau Mercedesu. Naravno, opet govorimo o Hamiltonu.
Posebna priča je Ferari. U slavnim danima Mihaela Šumahera Rubens Barikelo mu se sklanjao, a to čini iFelipe Masakada se Alonso bori za titulu. Brazilci su bili u ulogama „večitih rezervi“ i na to su i navikli, jer kao što je rečeno, to je jednostavno tako u svetu Formule 1.
(Foto:Beta/AP)
Author: Sportal.rs