
Hondina odluka da napusti Formulu 1 posle 2021. godine je postavila pitanje da li bi Maks Ferstapen zbog toga mogao da napusti austrijsku ekipu. Navodno postoje klauzule u njegovom ugovoru po kojim bi to bilo moguće.
Mladi Holanđanin se Red Bulu obavezao do 2023. godine, ali uveliko se spekuliše da on neće toliko dugo biti u ovom timu ukoliko mu on ne obezbedi konkurentan bolid. Izlazak Honde iz Formule 1 mogao bi da znači da će Ferstapen napustiti Red Bul i priča se da on može da napusti ekipu baš zbog snabdevača.
„Ne postoji takva klauzula u ugovoru. Ugovori između vozača i tima su privatni, ali nema nikakve klauzule koja se tiče agregata u njegovom ugovoru„, rekao je Kristijan Horner.
„On je takmičarski nastrojen, prijatno mu je u timu i veruje čvrsto u Hondin program. Mislim da vidi da je Honda unapredila motor iz 2020. za 2021. godinu i to je naravno ohrabrujuće. Biće potreban korak napred za sledeću godinu i on je uzbuđen zbog toga. Ima vremena do 2022. godine„, dodao je šef Red Bulovog tima.
Kada se radi o novom snabdevaču agregata, Horner je rekao da shvata zašto ljudi misle da će Red Bul opet pričati sa Renoom. On takođe ne veruje da će neki novi proizvođač ući u Formulu 1.
„Trošak ulaska novog proizvođača je preveliki po trenutnim pravilima. Neće biti novog proizvođača ni novog motora, verovatno do 2026. Troškovi razvoja su visoki. FIA i Liberti grupa moraju da se nose sa tim. Uradili su dobar posao sa šasijom. Sada nam treba standardizacija motora i takođe budžetsko ograničenje za pogonske jedinice„.
Verovatno ćemo prve Maksove impresije o povlačenju Honde čuti narednih dana jer u petak počinje trkački vikend u Nirburgu gde se vozi Velika nagrada Ajfela. Akciju sa staze „Nirburgring“ pratite na Sport Klubu 1 već od petka ujutru.