
Nekadašnji prvi čovek Formule 1 Berni Eklston prodao je svoju kolekciju legendarnih bolida sinu osnivača Red Bula Ditriha Matešića Marku za rekordnu cenu.
Eklston je krajem prošle godine najavio da prodaje svoju kolekciju od 69 vozila, koja su svaki na svoj način umetnička dela.
Kolekcija uključuje modele Ferarija za čijim volanima su se našli Šumaher, Lauda i Majk Hotorn, kao i bolide Brebama u kojima su se trkali Pike i Karlos Pase, između ostalih. Među modelima koji su deo kolekcije je i Venvol VW10 Stirlinga Mosa, koji je prvi britanski bolid koji je stigao do pobede u Formuli 1, ali i titule najboljeg konstruktora 1958. godine.
Iako je kolekcija privukla veliku pažnju raznih investicionih fondova, kolekcija je završila u rukama naslednik Red Bula, koji je obećao da će je učiniti dostupnom javnosti.
Za sada nije poznato koju sumu je Matešić platio za kompletnu kolekciju, ali je Tom Hartli junior, koji je posredovao u prodaji, za BBC rekao da je to „najveća transakcija koja je ikada obavljenja u prodaji kolekcionarskih automobila i to višestruko. Ranije je kolekcija procenjena na oko pola milijarde funti.
„Otišli su na dobro mesto, a to je jedino što me je zanimalo“, rekao je Eklston, „Oni će ih izložiti negde, u nekom muzeju da bi ljudi mogli da ih vide, što se nikad nije desilo. Više sam nego zadovoljan gde su završili. Ne bih ih prodao bio kome“.
Matešić, koji je nasledio 49 odsto vlasništva u kompaniji Red Bul posle smrti svoga oca u oktobru 2022. godine, istakao je da će sačuvati Eklstonovu kolekciju.
„Zadovoljan sam što mi je Berni poverio čuvanje njegove istorijske kolekcije. Biće pažljivo čuvana, biće proširena i u bliskoj budućnosti dostupna javnosti na prikladnoj lokaciji“, istakao je Matešić.
Ditrih Matešić je, inače, bio poznat kao veliki kolekcionar, pa je tako u Salcburgu Hangar 7 na aerodromu napravio svojevrstan muzej Red Bula, koji je otvoren za posete.
“Volim sve moje bolide, ali došlo je vreme da razmišljam o tome šta će se desiti njima kada više ne budem tu i zbog toga sam odlučio da ih prodam. Posle toliko vremena skupljanja i čuvanja, voleo bih da znam gde će završiti, a ne da ostavim supruzi da se bavi time kada ja više ne budem tu”, rekao je Eklston prilikom objave prodaje kolekcije.
Eklston je bio Formule 1 od šezdesetih godina prošlog veka – prvo je bio menadžer vozača, između ostalih Johena Rinta, potom je bio vlasnik Brebama, da bi sredinom devedesetih postao vlasnik komeracijalnih prava. Pod njegovim vođstvom je Formula 1 postala jedan od najgledanijih sportova na svetu, na njegovom čelu je ostao i kada je prodao svoj udeo u vlasništvu, a povukao se pre osam godina, kada je Liberti medija preuzela šampionat.
Nova sezona Formule 1 počinje naredne nedelje Velikom nagradom Australije, koju od petka do nedelje možete da pratite na Sport Klubu.
Bonus video
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi ko će ostaviti komentar!