Vozač Meklarena Lando Noris osvojio je pol poziciju pred Veliku nagradu Brazila, 21. rundu ovogodišnjeg šampionata Formule 1, koja se vozi nešto više od tri sata posle kvalifikacija.
Noris je do najbolje startne pozicije došao krugom od 1:23.405 minuta, sa desetinkom i po prednosti u odnosu na Džordža Rasela u Meklarenu. Iza je sledio Juki Cunoda iz RB tima.
Vodeći u generalnom plasmanu Maks Ferstapen imao je tek 12. vreme i startovaće sa 17. pozicije zbog promene motora. Holanđanin pred poslednje četiri trke sezone ima 44 boda prednosti u odnosu na Norisa.
Kvalifikacije na „Interlagosu“ su bile zakazane za subotu od 14 časova po lokalnom vremenu, ali su zbog vremenskih uslova krenule 17,5 sati kasnije. Tako se po šesti put u istoriji desilo da imamo i kvalifikacije i trku istog dana u Formuli 1, a poslednji put takav slučaj je bio u Japanu 2019. godine.
Kada je došlo vreme za početak akcije, padavine su i te kako uticale na rasplet borbe za pol poziciju – viđeno je mnogo incidenata, ukupno pet prekida i spektakularni finiš u kojem su se brojni vozači smenjivali u vođstvu. Pet vozača ima oštećenja na bolidima koje treba sanirati do početka trke, a već se zna da se jedan od njih – Aleks Albon neće naći na startu.
Velika nagrada Brazila na programu je od 16.30, uz prenos na Sport Klubu 3, ali postoji mogućnost dodatnog pomeranja.
Nije mnogo vremena prošlo i već smo imali prvi incident i prekid u kvalifikacijama, pošto je vozač Vilijamsa Franko Kolapinto izgubio kontrolu nad bolidom i udario u zaštitnu ogradu. Kada je akcija nastavljena, Noris je bio u opasnosti, ali je prošao dalje kao 15, za razliku od sedmostrukog svetskog šampiona Luisa Hamiltona, koji je bio prvi ispod crte. Između njega i Kolapinta, koji je bio 18, našao se Oli Berman koji u Hasu menja bolesnog Kevina Magnusena, a iza su sledili drugi vozač američkog tima Niki Hilkenberg i Guanju Džou iz Zaubera, koji je već tradicionalno poslednji.
Drugi deo kvalifikacije je prekinut dva puta – prvo zbog izletanja Karlosa Sainsa juniora u Ferariju, a potom i vozača Aston Martina Lensa Strola. Kod drugog prekida je bilo i kontroverze, pošto se izletanje kanadskog automobiliste desilo minut i po pre isteka vremena, a crvene zastavice su istaknute tek minut kasnije, ali se ispostavilo da bi to malo šta promenilo.
Ipak, sama činjenica da je to uticalo na Ferstapenov brzi krug je izazvala veliku pažnju, ali bi Holanđanin svakako bio ispod crte i da je direkcija trke ranije reagovala, pošto je bio 11. Ipak, pomeren je na 12. mesto, pošto se ispred njega našao drugi vozač Zaubera Valteri Botas, ali će zbog kazne trku započeti sa 17. pozicije. Iza Botasa i Ferstapena našao se Serhio Peres u drugom bolidu Red Bula, ispred Sainsa i Pjera Gaslija iz Alpina.
Sa prekidima se nastavilo i u poslednjem delu – prvo je izazvao dvostruki svetski šampion Fernando Alonso, a drugo Aleks Albon u Vilijamsu, što je broj doveo do pet. Obojica su pretrpeli velika oštećenja u tim incidentima, ali je Albon gore prošao i njegov tim je već objavio da on neće učestvovati u trci.
U borbi za pol poziciju se nekolicina vozača smenjivala u vođstvu, ali su Noris i njegov timski kolega Oskar Pjastri nekako sve vreme bili na vrhu. Ipak, Australijanac je kada je bilo najpotrebnije popustio, čemu u prilog ide činjenica da je na kraju bio između Albona, koji je imao drugo vreme u trenutku poslednjeg prekida.
Noris praktično nijednog trenutka nije bio ugrožen, dok se Rasel u poslednjem trenutku probio ispred Cunode, kojeg su sledili vozač Alpina Esteban Okon i timski kolega Lijam Loson. Šesti je bio Šarl Lekler u Ferariju, ispred Albona, Pjastrija, Alonsa i Strola, koji je prošao dalje uprkos incidentu, ali nije ni mogao da se vrati na stazu.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare