Noris trijumfalan za prvu titulu Meklarena od 1998!

Formula 1 8. dec 202415:30 5 komentara

Vozač Meklarena Lando Noris slavio je na Velikoj nagradi Abu Dabija, kojom je završen ovogodišnji šampionat Formule 1, i tako je doneo britanskom timu titulu u konkurenciji konstruktora.

Meklaren je krunu čekao od 1998. godine, a iako je u međuvremenu osvojio dve titule među vozačima – zahvaljujući Miki Hakinenu 1999. i Luisu Hamiltonu 2008, kruna u konkurenciji vozača je tada pripala Ferariju.

Pročitajte još

I ovoga puta su Meklaren i Ferari vodili bitku za titulu, pred veliko finale britanski tim je imao 21 bod prednosti, a na kraju je razlika bila 14 u korist tima iz Vokinga.

Noris je na stazi „Jas Marina“ upisao četvrtu pobedu i ujedno u karijeri, ispred Karlosa Sainsa juniora u Ferariju, dok se na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao drugi vozač italijanskog tima Šarl Lekler. Monegašaninu definitivno pripada titula najvećeg junaka trke s obzirom na to da je do podijuma došao posle starta sa poslednje pozicije.

Jedan od junaka svakako je bio i Luis Hamilton, na svom oproštaju od Mercedesa, pošto je bio četvrti, posle starta sa 17. mesta.

Šampion Maks Ferstapen zauzeo je šesto mesto, pošto je napravio jednu od najvećih grešaka ove sezone, i to na samom startu, kada je izazvao incident sa Oskarom Pjastrijem u Mercedesu, što je i te kako uticalo na ishod trke.

Noris je u Abu Dabiju vodio od starta do cilja – poveo je i nije se osvrtao, dok je odmah iza njega, već posle prve krivine došlo do kontakta između Ferstapena i Pjastrija. Obojica su se okrenuli na stazi i pali na začelje, a Holanđanin je zbog tog poteza kažnjen sa 10 sekundi.

Sains je tada nasledio drugo mesto, ispred Pjera Gaslija u bolidu Alpine, dok je Lekler postepeno počeo da se probija i bio je u top10 do kraja prvog kruga. Nedugo zatim viđen je i period virtuelnog vozila bezbednosti, posle incidenta između Serhija Peresa u bolidu Red Bula i vozača Kik Zaubera Valterija Botasa.

Kada je trka nastavljena, Hamilton i Ferstapen su se probijali, dok je Pjastri imao probleme, rano je otišao u boks, ali je imao i kontakt sa Frankom Kolapintom u Vilijamsu, zbog čega je i kažnjen. Kada je došlo vreme za odlaske u boks, to donel promene na samom čelu, zapravo je samo omogućilo Lekleru da se probije na treće mesto. S druge strane, Hamilton je poslednji otišao po nove pneumatike i zbog toga se sjajno probijao, da bi u samom finišu nadoknadio 14 sekundi u odnosu na timskog kolegu Džordža Rasela i pretekao ga.

Noris je u cilju imao skoro šest sekundi prednosti u odnosu na Sainsa, koji je bio 26 sekundi ispred Leklera, kojeg su sledili Hamilton i Rasel. Ferstapen je na kraju bio šesti, ispred Gaslija i Nika Hilkenberga u bolidu Hasa, dok su osvajače bodova kompletirali dvostruki svetski šampion Fernando Alonso i Pjastri.

Velika nagrada Abu Dabija označila kraj ere Hamiltona u Mercedesu, ali i barem na neko vreme kraj karijera u Formuli 1 za Botasa, Kevina Magnusena i Guanjua Džoua, a potencijalno i Peresa. Takođe, bila je to poslednja trka za Sainsa u Ferariju, a ostaje da se vidi kakva će biti sudbina za Lijama Losona i Franka Kolapinta, koji su u konkurenciji za mesto u RB timu.

Naredna sezona Formule 1 startuje Velikom nagradom Australije na stazi „Albert Park“ 16. marta, a moći ćete da je pratite samo na kanalima Sport Kluba.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare