ROSI vs LORENCO: Poslednja trka kao sudbina…

Moto GP 4. nov 201511:57 > 12:04
Ovogodišnji šampionat Moto GP nije prvi u kojem će šampion biti neizvestan do poslednje trke u sezoni.

Od starta Svetskog šampionata u motociklizmu 1949. godine ukupno 16 puta borba za lovorov venac vodila se do samog kraja.

1950 – Džef Dajk, na jednocilindričnom Nortonu pobedio je u Monci Umberta Masetija na Đileri, ali je domaćem vozaču bilo dovoljno i drugo mesto da osvoji titulu.

1952 – Umberto Maseti je izgubio trku od Le Grejema, ali opet je imao dovoljno bodova za titulu šampiona.

1957 – Libero Liberati na Đileri pobedio je u finalnoj trci u Monci i uzeo titulu Bobu Mekintajeru.

1966 – Vožena je jedna o najzanimljivijih finalnih trka – rame uz rame vozili su dva možda i njaveća rival u ovom sportu, Majk Hejlvud (Honda) i Đakomo Agostini (MB Agusta). Hejlvudova Honda se pokvarila pre kraja trke, što je omogućilo Agostiniju prvo „krstarenje“ od ukupno osam, koliko je osvojio prvenstava do kraja karijere.

1967 – Ponovila se situacija iz prethodne sezone, kada su se za titulu borili Hejlvud i Agostini. Hejlvud je pobedio u Kanadi, imali su po pet pobeda, a šampiona je odlučilo to što je Agostini imao tri druga mesta, a Hejlvud dva.

1975 – Agostini je osvojo titulu, iako ga je u finalnoj trci u Brnu pobedio Fil Rid.

1978 – Keni Roberts na Jamahi bio je prvi američki vozač koji se okitio lovorovim vencem. Roberts je, inače, poslednju trku na staroj stazi u Nirburgringu, dugačkoj 22 kilometra, završio na trečem mestu, što mu je bilo dovoljno da na tabeli pretekne Berija Šina.

1979 – Keni Roberts je ponovo akter drame u finalu. Ovoga puta titulu mu je „poklonio“ mladi italijanski vozač Ferari, koji je imao udes na stazi.

1980 – Keni Roberts je treću sezonu za redom svojim navijačima priredio „srčani udar“. Amerikanac Rendi Mamola morao je, posle početnog vođstva, da uspori zbog mehaničkih problema i tako obezbedi sunarodniku još jednu titulu.

1981 – Mamola je na trci voženoj u Švedskoj, po mešovitim vremenskim uslovima, nije uspeo da prestigne Marka Lučinelija.

1983 – Fredi Spenser (Honda) imao je pet poena prednosti nad Kenijem Robertsom (Jamaha) kada su izašli na stazu poslednji put te sezone. Spenseru je nuspelo da stigne drugi i osvoji šampionsku titulu, prvu za Hondu u klasi 500.

1989 – Edi Loson ili Vejn Rejni, Honda ili Jamaha? Loson je titulu osvojio sa drugog mesta, na trci na kojoj je pobedio treći – Kevin Švanc.

1992 – Vejn Rejni vodio je cele sezone borbu sa Majkom Duhanom. Na stazi Kilami u Južnoj Africi, Rejni je sa trećeg mesta osvojio titulu zahvaljujući činjenici da je duhan bio tek šesti.

1993 – Kevin Švanc (Suzuki) osvojio je titulu u poslednjoj trci, vodeći ispred Rejnija 18 poena.

2006 – Valentino Rosi došao je na finalnu trku sa osam poena prednosti ispred Nikija Hajdena (Honda).  Hajden je postao poslednji prvak u eri klase 900, jer je Rosi pao u petom krugu.

2013 – Mark Markez je imao 13 poena prednosti kada je stigao na poslednju trku u Valensiji. Lorenco je pobedio na ovoj trci, ali je Markezu bilo dovoljno da završi treći i osvoji prvu titulu u prvoj sezoni u Moto GP.

Ekipa Sport kluba na putu je ka Valensiji, a direktan prenos moći ćete da gledate na SK 1, u nedelju, u 14:00.

Author: SK