Gde će Martin ako zaista napusti Apriliju?

Moto GP 13. maj 202514:44 34 komentara
Horhe Martin
motogp.com

Vest da Horhe Martin planira da napusti Apriliju godinu dana pre isteka ugovora iznenadila je sve, posebno jer je Španac zbog povreda vozio samo jednu trku ove sezone, ali i činjenice da slobodnih mesta za narednu sezonu nema mnogo.

Pročitajte još

Martin je prošle sezone napravio senzaciju osvajanjem titule, pobedivši branioca titule Frančeska Banjaju, a Aprilija je za njega bila spas jer mesto u fabričkom timu nije dobio – ono je otišlo Marku Markesu. Međutim, saradnja između njega i italijanskog tima je od početka bila kao ukleta – doživeo je prelom leve šake i desnog stopala prvog dana testiranja u Sepangu, a zatim je slomio i desnu šaku pre nego što je sezona počela. Vratio se na stazu na četvrtoj trci sezone, u Kataru, na kojoj je zadobio prelome 11 rebara i pneumotoraks i trenutno nema prognoza kada će biti spreman za povratak, ali je izvesno da to neće biti pre juna.

Zbog toga je vest o tome da bi mogao da iskoristi klauzulu u ugovoru i napusti Apriliju odjeknula kao grom iz vedra neba. Jer, ta klauzula glasi da može da odustane od druge godine ugovora ukoliko zaključno sa Velikom nagradom Francuske, koja je bila u nedelju, nije među vodećima u šampionatu. Iz Aprilije nisu želeli da komentarišu te informacije, ali je izvesno da neće pustiti svoju glavnu zvezdu tek tako, bez ikakve šanse da Martin sedne na taj motocikl i vidi gde je u odnosu na rivale.

Zanimljivo je da ovo nije prvi put da Martin koristi klauzulu da se ranije izvuče iz ugovora. Španac je pre debija u kraljevskoj klasi imao ugovor sa KTM rejsingom za 2021. godinu, ali je on uključivao klauzulu po kojoj je moguće raskinuti ga u zavisnosti od pozicije austrijskog tima u plasmanu u određenom trenutku tokom sezone. Pošto je 2020. godine start sezone odložen zbog koronavirus, to je omogućilo Martinu da umesto za KTM potpiše za Dukati i pređe u Pramak.

Martinovu trenutnu situaciju komplikuje manjak potencijalnih opcija, a jedina logična je Honda i upravo je to jedino mesto u fabričkim timovima koje je slobodno. Luki Mariniju ističe ugovor na kraju sezone, Žoan Zarko se pominje kao zamena, ali ukoliko Španac bude na tržištu teško će Francuz imati šansu, a svakako ima sigurno mesto u LCR Hondi. U svakom slučaju, u Hondi neće ništa ni pokušavati dok Martin ne bude zvanično slobodan.

Ono što je sigurno, opcije za Martina nisu ni Dukati, ni KTM, zbog njegove istorije sa tim kompanijama, a to znači da mu jedino ostaje povratak u Pramak, ovoga puta na Jamahu. To mu potencijalno otvara mesto u fabričkom timu 2027. godine, ali svi oni koji poznaju prilike u Moto GP šampionatu veruju da je to zapravo rezervna opcija. Jer, napredak Honde i nazadovanje Aprilije je zapravo možda to što je Martina navelo da pomišlja na raskid ugovora.

Horhe Martin
motogp.com

Motorsport.com prenosi da je Martin bio u Le Manu u petak, ali nije došao na stazu da ne bi privlačio pažnju, a tom prilikom je i obavestio čelnike Aprilije o svojim namerama. Očekivano, u italijanskom timu su bili šokirani i trenutno razmatraju pravne opcije ukoliko Martin zaista zatraži raskid ugovora. Španac je navodno, iz poštovanja prema Apriliji, spreman da period za procenu pomeri do sredine septembra i trke u Mizanu, verovatno jer planira povratak u Nemačkoj, sredinom jula, pa bi tako dobio šest trka, koliko je trebalo da prođe da bi se aktivirala klauzula.

U Apriliji svakako smatraju da imaju pravnu osnovu da blokiraju Martinov odlazak, a kao argument bi mogli da iskoriste da klauzula ne bi trebalo da važi ako je vozač odsustvovao zbog povrede, kao i da nema obaveze da se probni period produži. Prema izvorima Motorsporta, Martin je pratio izdanja ostalih vozača Aprilije i smatra da model RS-GP nije opravdao obećanja koja su mu dana kada je odlučio da ode iz Pramaka i pređe u tim iz Noalea.

Martinov timski kolega Marko Beceki nije bio ni blizu podijuma od početka sezone, a najbolji rezultat mu je šesto mesto. Zapravo najbolji vozač Aprilije je trenutno Ai Ogura, debitant koji vozi za Trekhaus, koji je četiri od šest trka završio u top10, uključujući peto mesto na otvaranju sezone u Tajlandu.

Ovogodišnji Moto GP šampionat nastavlja se Velikom nagradom Britanije na “Silverstonu” od 23. do 25. maja.

Bonus video

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare