Budžet kroji trkačke planove Uroša Brkića

Ostala takmičenja 11. apr 202423:30 0 komentara
Uroš Brkić
foto: privatna arhiva

Srpski automobilista će ove godine imati težak zadatak da u 15 takmičarskih vikenda odbrani titulu prvaka na brdskim stazama u Šampionatu srednje Evrope (CEZ) za volanom prototipa „Norma M 20 F“ u klasi E2-CN/SC.

Piše: Dušan Vasiljević

Povodom predstojeđeg Šampionata, Brkić i njegov takmičarski tim iz beogradskog ASU Galax održali su konferenciju za medije u Pres centru Udruženja novinara Srbije.

Povezano:

Sada će biti mnogo kompleksniji zadatak da se odbrani titula, jer je u kalendar takmičenja uvršteno sedam novih trkačkih vikenda, pa ćemo ih ove sezone imati ukupno 15. To iziskuje mnogo veći takmičarski budžet, jer je ovo ipak tehnički sport“, istakao je Brkić.

Posebno će da bude teško na startu sezone, jer će prvih pet trkačkih vikenda da budu vezani, počev od 26. maja u Poljskoj, pa do 23. juna u Albaniji.

Praktično, nećemo ni da se vraćamo za Beograd u tom takmičarskom periodu. Putovaćemo sa staze na stazu“, naglasio je srpski automobilista, kojem je ovo 21. takmičarska sezona u nizu, od 2004. godine, kad je debitovao za volanom popularnog „Fiće“ u nacionalnoj klasi.

Uroš kaže da posebno voli da vozi trku u Cazinu, u Bosni i Hercegovini, a zadovoljstvo mu je da se pojavi pred domaćim ljubiteljima auto sporta na Tari i Kosmaju.

Na Kosmaju držim rekord staze. Nastojaću da ga ove sezone oborim. Volim da vozim i na Tari. Konfiguracija te staze je fenomenalna, zahtevna, i atraktivna za publiku. Posebna je čast voziti pred ljubiteljima auto trka iz Bajine Bašte“, naglasio je Brkić.

Od novih staza, koje će ove godine biti uvrštene u kalendar CEZ šampionata, poseban izazov predstavljaće trke u Češkoj, i Hrvatskoj, jer će obe da se boduju i za Evropsko prvenstvo.

Reč je trkama u Štemberku 2. juna u Češkoj, i tradicionalno na Buzetskim danima 15. septembra u Hrvatskoj. Na te dve trke, koje će se bodovati i za CEZ prvenstvo, na stazi će da bude mnogo fabričkih timova, i najbolji evropski automobilisti“, naglasio je Brkić.

Prošla sezona je bila izuzetno teška za Uroša, pa je tim više i draža, jer je osvojena titula za volanom prototipa, pošto je godinu ranije (2022) osvojio titulu u CEZ šampionatu u klasi automobila D1 za volanom „folks vagen pola S2000“.

Nimalo nije jednostavno preći za volan prototipa, posle višegodišnjeg takmičenja u klasi turističkih automobila. To su potpuno različiti uslovi vožnje“, naglasio je Brkić.

U pauzi između dve sezone, Brkić se za nove izazove na stazi pripremao u verno simuliranim uslovima vožnje na trenažeru.

„Uspeli smo da nabavimo video zapise vožnje svih staza iz ovogodišnje sezone CEZ šampionata, sa odličnim simulacijama G sila. Svakako,posle tog iskustva, biću mnogo upućeniji u ono što će da me očekuje ove sezone na brdskim stazama“, s optimizmom je zaključio Uroš Brkić, koji je u poslednje dve sezone najbolje rangirani srpski automobilista na osnovu tradicionalne analize nadležne službe iz Republičkog zavoda za sport.

BONUS VIDEO

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi ko će ostaviti komentar!