Estonac je slavio za volanom „hjundaia i20 N reli 1 hibrid“ sa suvozačem Martinom Jerveojom, ispred britanske posade Elfin Evans – Skot Martin u „tojota GR jarisu reli 1 hibrid“ i još jednom posadom „hjundaia“, trećeplasiranim Belgijancima, Tijerijem Nojvilom i Martinom Vidageom.
Tanku je ovo druga pobeda u ovogodišnjem Šampionatu sveta u reliju, a 21. u karijeri. Tanak, svetski reli šampion 2019. godine, osvojio je prvo mesto posle 18 preveženih etapa, za 2:37.34,6 časova, sa 7,0 sekundi prednosti ispred Evansa, i 39,8 u odnosu na timskog kolegu – Nojvila.
Pitanje je da li bi poredak na kraju relija bio ovakav, da osmostruki svetski šampion, Francuz Sebastijan Ožije, nije poslednjeg takmičarskog dana doživeo incident na 17. brzinskom ispitu, zakucavši „tojotu jaris“ u električni stub pored staze, srećom bez ikakvih posledica po njega i suvozača Vinsenta Landaia. Morao je Ožije da odustane, i prospe 18 bodova, koji bi mu sledovali da je završio reli, zbog vodeće pozicije posle subotnjeg takmičarskog dana i 14 brzinskih ispita, gde je imao 5,2 sekundi prednosti nad Tankom.
Brisanjem Francuza iz plasmana, Ot Tanak je preuzeo Ožijeovih nesuđenih 18 bodova i zaradio još 4 za plasman u „super nedelji“ na četvrtoj poziciji. Ukupno 22.
Zanimljivo da je u konačnom plasmanu drugoplasirani Evans osvojio ukupno 24 boda, zahvaljujući od ove sezone novom sistemu bodovanja, gde se posebno računaju rezultati do subote, i od nedelje. Na „pauer stejdžu“ Evans je osvojio 3 boda za treće vreme, u „super nedelji“ – 6 za drugu mesto posle četiri brzinska ispita. Dan ranije – 15, za drugu poziciju, iza Tanka, pošto je Ožije odustao.
Poslednjeg takmičarsko dana relija, briljirao je Japanac Takamoto Kacuta sa suvozačem Aronom Džonstonom iz Irske u „tojoti jaris GR reli 1 hibrid“. Njih dvojica su pored najboljeg vremena u četiri nedeljna brzinska ispita i osvojenih 7 bodova, bili najbolji i u „pauer stejdžu“, gde prva petorica osvajaju bonus bodove – od 5 do 1.
Iako je Kacuta reli završio na četvrtoj poziciji u generalnom plasmanu, osvojio je 22 boda, kao i pobednik relija Ot Tanak. Japanac je u subotu zaradio 10 bodova, za četvrtu poziciju u tom trenutku, i uz nedeljnih 12, praktično je bio junak iz senke Relija centralne Evrope, koji se u četiri takmičarska dana, od četvrtka do nedelje, u 18 brzinskih ispita vozio u tri države – Austriji, Nemačkoj i Češkoj.
U generalnom plasmanu Šampionata, vodeći je Tijeri Nojvil sa 222 boda, 26 više od drugoplasiranog Ota Tanka sa 196, i 46 u odnosu na trećeplasiranog Elfina Evansa (176). Praktično, Belgijanac je na pragu osvajanja svoje prve titule u WRC-u, koju bi trebalo da proslavi na poslednjem ovogodišnjem reliju, u Japanu od 21. do 24. novembra, koji će kao i Centralnoevropski reli, biti održan na asfaltnoj podlozi.
Maksimalno je moguće osvojiti 30 bodova u jednom reliju. Da bi Tanak na kraju osvojio svoju drugu svetsku titulu u reliju, potrebno je da baš briljira. Da bude najbolji posle subotnjeg takmičenja u Japanu, takođe slavi u „super nedelji“ i bude najbrži na „pauer stejdžu“, što nije nemoguće.
Ali, morao bi pritom, Nojvil da doživi totalni debakl u Zemlji izlazećeg sunca. Ili da odustane i ostane bez bodova, kao što se to ovoga puta dogodilo Ožijeu, ili ne osvoji više od 3 boda, ako Tanak bude neprikosnoven sa 30 bodova.
U WRC 2 konkurenciji, u Centralnoevropskom reliju trijumfovao je Rus Nikolaj Grijazin sa suvozačem Konstantinom Aleksandrovom u „sitroenu C3 WRC 2“. Grijazin vozi pod bugarskom zastavom, zbog trenutnog odnosa prema ruskim sportistima. Slavio je ispred debitanta u WRC takmičenjima, češkog tandema Filip Mareš – Radovan Buča u „tojoti jaris“.
U WRC 3 konkurenciji najbrža je bila francuska posada u „reno kliu“, Mateo Šatilon – Maksens Kornju.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi ko će ostaviti komentar!