
Sjajni Francuz, osmostruki svetski šampion, ujedno je zabeležio 62. WRC pobedu u trofejnoj karijeri, završivši prvi u generalnom poretku relija, ispred timskog kolege iz „Tojota Gazu Rejsing WRT-a“, Velšanina Elfina Evansa i trećeplasiranog mu zemljaka Adriana Furmoa za volanom „hjundaija i20 N reli 1“ automobila.
Ožije sa suvozačem Vinsentom Landaijem iz Kneževine nosi ukupno 33 boda sa liderskom pozicijom u generalom plasmanu Svetskog prvenstva u reliju. Uz 25 bodova za pobedu u generalnom poretku relija, Ožije je osvojio još osam, pet za najbrže vreme u poslednjem brzinskom ispitu – „vulf pauer stejdžu“, i tri poena za treće mesto u „super nedelji“.
Evans i njegov suvozač Skot Martin ukupno su osvojili 26 bodova, što im je donelo drugo mesto u generalnom plasmanu. Velšanin je upisao 17 bodova za drugo mesto u konačnom poretku relija, plus devet za postignute rezultate u nedelju. Za prvo mesto u „super nedelji“ pripalo mu je maksimalnih pet poena, i dodatna četiri za drugu poziciju u „vulf pauer stejdžu“.
Treće mesto na pobedničkom podijumu, ujedno i u generalnom plasmanu posle „Relija Monte Karlo“ zauzeo je novajlija u „Hjundaijevom“ timu, Francuz Adrian Furmo i njegov suvozač Aleksandar Korija. Osvojili su ukupno 20 bodova, 15 za treće mesto u konačnom plasmanu, tri poena za plasman u „vulf pauer stejdžu“ i dva za učinak u „super nedelji“ – četvrtu poziciju posle posebno merenih rezultata na poslednja tri brzinska ispita, četvrtog takmičarskog dana.
Od Ožijea i Evansa se mogao očekivati ostvareni rezultat, u skladu sa njihovim vozačkim renomeom, posebno što su obojica sva četiri takmičarska dana vozili konstantno, brzo i precizno, sa sitnijim greškama, koje ih nisu koštale velikog gubitka vremena. S druge strane, Furmo je najprijatnije iznenađenja prvog ovogodišnjeg relija iz kalendara Svetskog prvenstva.
Francuz je neočekivano, bio prva violina „Hjundai Šel Mobis WRT-a“ u Kneževini, nadmašivi mnogo poznatije timske kolege. Aktuelni svetski prvak i vozač broj 1 „Hjundaija“, Belgijanac Tijeriji Nojvil sa suvozačem Martijnom Videjheom, reli je završio na šestom mestu u konačnom plasmanu, sa ukupno devet osvojenih bodova (8 za ostvareni poredak i 1 za „super nedelju“).
Estonac Ot Tanak, svetski šampion 2019. godine, takmičenje za volanom “hjundaija i20 N reli 1” automobila završio je ispred Nojvila, na petoj poziciji, i pride je južnokorejskom timu sa suvozačem Martinom Jerveojom osvojio ukupno 11 bodova, 10 za plasman i jedan za učinak u “vulf pauer stejdžu.
Dvostruki svetski šampion (2022 i 2023), Finac Kale Rovanpera sa suvozačem Joneom Haltunenom, ove godine povratnik u kompletan reli program, za volanom “tojote GR jaris R1” zauzeo je četvrto mesto u generalnom plasmanu i ukupno osvojio 18 bodova (12+4+2).
Nije se Finac najbolje snašao na ćudljivoj stazi podno francuskih Alpa, prekrivenoj crnim ledom i slojevima svežeg blata na pojedinim delovima asfaltne podloge, što je znatno otežavalo prijanjanje automobila i iziskivalo veoma preciznu vožnju, da bi se zadržala kontrola nad vozilom.
Sedmo mesto u konačnom poretku i ukupno šest bodova, pripalo je debitantu u WRC 1 klasi za volanom “ford puma R1” automobila, Ircu Džošu Mekirlejnu i njegovom suvozaču Ionu Trejsiju. Očito se još navikavaju na “reli 1” automobil, i pred njima je još 13 takmičenja, i prilika da se ubrazaju i unaprede rezultate.
Poslednja tri mesta, od osmog do 10, za koje se dodeljuju bodovi u konačnom plasmanu, pripala su vozačima iz WRC 2 klase. Osmo mesto, četiri boda i pobeda u WRC 2 klasi, pripala je posadi “sitroena C 3 reli 2” automobila, Francuzuzima Johanu Roselu i Arnou Dunandu. Roselu je ovo treća pobeda u WRC 2 klasi u Monte Karlu.
Deveti sa dva osvojena boda, reli je završio Rus Nikolaj Grijazin, koji se takmiči sa bugarskim pasošem. On je sa suvozačem Konstantinom Aleksandrovom iz Kirgistana, za volanom “škode fabije R2” osvojio samo bodove za generalni plasma relija, ali ne i za WRC 2 šampionat, jer “Reli Monte Karla” nije prijavio za bodovanje.
U WRC 2 šampionatu, od 14 relija, učesnici prijavljuju sedam takmičenja za bodovanje, a u konačan skor im se računa najboljih šest plasmana. Tako je desetoplasirana posada iz Francuske, Erik Kamili – Tibo de la Hej, za volanom “hjundaija i20 N R2” uz bod za konačan poredak, osvojila i 17 bodova za drugo mesto u WRC 2 klasi, iza Johana Rosela, kojem je pripalo 25.
Verovatno bi konačan poredak u reliju bio drugačiji, da poslednjeg takmičarskog dana nisu odustali zbog incidenata na stazi, dvojica “Tojotinih” vozača iz WRC 1 klase, Japanac Takamoto Kacuta i Finac Sami Pajari, koji su posle subote zauzimali šestu, odnosno sedmu poziciju u poretku.
Naredni reli biće održan u Švedskoj, od 13. do 16. februara.
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi ko će ostaviti komentar!