Dvostruki svetski šampion u reliju Kale Rovanpera objavio je povlačenje i najavio da će se od sledeće godine takmičiti u jednosedima.
Finac je šokirao svet auto-moto sporta svojom odlukom, posebno zbog činjenice da mu je tek 25 godina.
Rovanpera je ispisao nove stranice istorije 2022. godine, kada je kao 22-godišnjak postao najmlađi šampion u istoriji Svetskog šampionata, a 2023. godine je odbranio titulu.
Tojota je bila ta koja je objavila vest o njegovom povlačenju, a tom prilikom otkriveno je da će se Rovanpera naredne godine takmičiti u japanskoj Superformuli, s ciljem da 2027. godine stigne do Formule 2. Krajnji cilj mu je da se na taj način domogne Formule 1 i ponovo ispiše istoriju.
Rovanperu su poslednjih godina mnogi smatrali Maksom Ferstapenom relija. On je sin nekadašnjeg vozača Harija Rovanpere, a od detinjstva je skrenuo pažnju na sebe videima u kojima je vozio očeve automobile. Sa samo 19 godina je dobio fabrički ugovor sa Tojotom i u sezonama koje su sledile je opravdao sva očekivanja.
“Ova odluka nije bila laka, ali sam o njoj razmišljao dugo”, rekao je Rovanpera, koji trenutno drži treće mesto u generalnom plasmanu i bori se za titulu sa timskim kolegama Sebastijanom Ožijeom i Elfinom Evansom tri runde pre kraja sezone, “Pošto sam postigao toliko toga u reliju u ranom dobu, počeo sam da razmišljam o drugim mogućnostima i izazovima kojih bih želeo da se prihvatim. Osećam da je ovo prava odluka da jurim svoje naredne snove”.

U Tojotiniom saopštenju nema mnogo detalja o Rovanperinom prelasku u jednosede, osim toga da ga sledeći izazov čeka u Japanu. Bolidi u Superformuli su, inače, brži od onih u Formuli 2, a u tom šampionatu se Tojota i Honda bore za prevlast.
Kada se izuzme reli, Tojotin glavni trkački program se odnosi na Svetski šampionat izdržljivosti, što bi moglo da bude neki budući izazov za Finca. S druge strane, japanska kompanija je trenutno partner Hasa u Formuli 1, u okviru čega su priliku za volanom dobili pojedini Tojotini vozači.
Rovanperu godinama sponzoriše Red Bul, a on je krajem prošle godine dobio priliku da vozi bolid austrijskog tima iz 2012. godine na “Red Bul ringu”, kao i još neke jednosede.
“Znam šta mi je plan za nekoliko narednih godina – idem u Superformulu, potom ću raditi ka sledećem koraku, a to je Formula 2 i videćemo kako će sve ići. Ne mogu da kažem šta mi je krajnji cilj, osim da je to najviši nivo trkanja u jednosedima. Formula 1 je to, ali postoji još zanimljivih šampionata”, naglasio je Rovanpera.
Svetski šampionat u reliju se nastavlja Relijem Centralne Evrope u Nemačkoj od 16. do 19. oktobra. Rovanpera trenutno ima 21 bod manje od Ožijea u generalnom plasmanu, a 19 manje od Evansa.
Bonus video
Superliga Srbije
Bundesliga
Premier League
Champions League
Europa League
Conference League
Eurobasket 2025
Euroleague
ABA liga
Srbija KLS
NBA
Eurocup
US Open
Australian Open
Roland Garros
Wimbledon
ATP
Masters 1000
Formula 1
MotoGP
WRC













Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare