Kvartararo za SK: Vinjales i ja ćemo voditi rat

Moto GP 9. apr 202110:00 > 10:29 12 komentara
© 2021 YAMAHA MOTOR RACING SRL

Nije ispunio očekivanja u nižim kategorijama, pa je mnoge iznenadila odluka Petronas Jamahe da baš izabere njega. Međutim, posle samo nekoliko trka u kraljevskoj klasi ispostavilo se da je to bio maestralan potez. To je iskoristila Jamaha i ponudila mu ugovor u svom fabričkom timu, i to još pre njegove prve pobede.

Povezano

Još dva puta se popeo na najviši stepenik pobedničkog postolja tokom prošle sezone, međutim, nekonstantnost i greške su ga koštale. Čini se da je izvukao pouke iz tog iskustva, a to potvrđuje pobeda na drugoj trci ovogodišnjeg Moto GP šampionata, Velikoj nagradi Dohe. I u intervjuu za Sport Klub Fabio Kvartararo govori baš o lekcijama koje je naučio, šta se promenilo sada kada je fabrički vozač i još nekim temama. A krećemo od osvrta na prošlu sezono i to šta mu je falilo da više izazove Đoana Mira u borbi za tron i zaradi bolju poziciju u generalnom plasmanu od osme pozicije.

Mentalno sam bio jak, ali mi je nedostajalo iskustvo. 2019. je bila sezona kada je za mene sve bilo savršeno, bez ikakvog pritiska. Motor je bio sjajan na svih 19 trka, a sada smo imali mnogo uspona i padova sa motorom, a takođe sam ih i ja sâm imao. Kada vidite sebe da trijumfujete na prve dve trke sezone i onda imate motor na kojem se Maverik i Valentino bore za osmo, devet, deseto mesto, želite da uradite više i borite se za više pobeda, ali pravite greške, izlećete sa staze, a nažalost to nije bio ispravan izbor. Zato i nisam frustriran što sam ostao bez prilike da se borim za titulu. Borićemo se opet ove sezone, a spremniji sam nego prošle godine“.

Mladog Francuza je prošle sezone, između ostalog, koštalo to što nije mogao da se pomiri sa nivoom koji je bio Jamahina realnost. I iz toga su proizašle brojne greške, posebno u samom finišu sezone, ali sada naglašava da je spreman da se zadovolji onim što je maksimum u datom trenutku.

Fabio Kvartararo
© 2021 YAMAHA MOTOR RACING SRL

Iskreno, želim da se borim za podijume, pobede, ali ako imate loš dan i možete da obezbedite peto, šesto ili sedmo mesto, a znate da ne možete više, nije neophodno izleteti. Recimo, osvojite peto mesto, uzmite bodove, na sledećoj trci ćete biti bolji. Ne treba da pokušavate da pokažete da ste brzi i onda izletite. Mislim da je to ono što sam naučio prošle godine – da moramo da osvajamo bodove“.

Prošlogodišnji šampionat je bio specifičan jer je zbog pandemije koronavirusa veliki broj trka vožen u kratkom vremenskom periodu. Uz to, odsustvo Marka Markesa je doprinelo dodatnoj neizvesnosti, a to je iskoristio veliki broj mladih vozača, koji su dobili priliku da se bore za titulu. Mir je završio na tronu, Franko Morbideli mu je bio najbliži, a u konkurenciji su, između ostalih, bili i Aleks Rins i Kvartararo. Na pitanje da li je to bilo do same sezone ili činjenice da najbolji vozač poslednjih godina nije bio na stazi, francuski motociklista je odgovorio:

Mislim da je bilo iz oba razloga. Verujem da je to bila posebna sezona, tokom koje je svako mogao da osvoji titulu, ali smatram da je Đoan zaslužio titulu jer je on bio taj koji je imao najveću konstantnost. Naravno, uvek smo mislili da je Mark poseban jer je obično on onaj koji drži ritam“.

Kvartararo je prelazak u fabrički tim Jamahe čekao skoro godinu dana od trenutka kada je potpisao ugovor. Iako motor i te kako dobro poznaje, sada ima drugačiju ulogu, ali i odgovornost u odnosu na vreme kada je branio boje Petronasa.

Fabio Kvartararo
© 2021 YAMAHA MOTOR RACING SRL

Moj pristup je sada drugačiji, u pogledu razvoja motora prošle godine je trebalo samo da potvrdim da li nešto funkcioniše ili ne. U fabričkom timu vi ste onaj koji razvija motor, smatram da će to biti veoma važan posao, ali sviđa mi se i mislim da sam spreman za to“.

Mladom Francuzu je timski kolega od ove godine Vinjales, koji je na predstavljanju najavio da će njih dvojica biti jedan tim, za razliku od prethodne četiri sezone kada je ekipa bila podeljena na njegovu i Rosijevu. Na pitanje šta to znači iz njegove perspektive, Fabio je rekao:

Mislim da je to važno. Prošle godine smo se Maverik i ja mnogo mučili, mislim da ako treba da se borimo zajedno sjajno je odvojiti testiranja i treninge od samih trka. Najvažnije je da imamo najbolji mogući motor, da bismo se borili u trkama. A onda, naravno, u kvalifikacijama ili trkama će biti rat između njega i mene. Samo, da bismo zajedno odradili posao, mislim da je važnije da se borimo zajedno za prvo i drugo mesto, nego peto i šesto. Za nas je sjajno što imamo odličan odnos i želimo da izgradimo najbolji mogući motor“.

U poslednje dve godine, Kvartararu je mnogo puta postavljano pitanje u pritisku, iako to nije bilo ništa novo za njega. Jer, još kada je stigao u Svetski šampionat, pritisak na njemu je bio ogroman jer su i pravila promenjena zbog njega, a takođe nije ni ispunio očekivanja jer su ga mnogi još pre debija videli kao šampiona.

Fabio Kvartararo
© 2021 YAMAHA MOTOR RACING SRL

Mislim da mi to pomaže sada. Znate, ta moja prva Moto3 sezona je bila baš loša u pogledu rezultata, ali mislim da sam naučio mnogo stvari i verujem da sam sa 15, 16, 17 godina naučio mnogo. Imao sam teške trenutke, 2016. je bila najteža godina moje karijere jer je veliki broj ljudi komentarisao to što sam po njihovom mišljenju bio previše na društvenim mrežama, da nisam dovoljno trenirao… Na primer, kada sam bio na plaži i okačio bih sliku 2016. godine svi su komentarisali zašto ne radim ili zašto ne treniram. A prošle godine ili pre dve godine, kada bih okačio sliku na kojoj sam takođe na plaži, bilo je: ’U, lepo, opuštaš se’. A u oba slučaja sam naporno trenirao. Mentalno je bilo teško kada sam imao 17 godina, ali sada koristim to iskustvo i mislim da pritisak koji sam osećao kada sam zapravo bio dete, jer sam odrastao mnogo do sada, u ovom trenutku ne postoji. Za mene pritisak postoji kada nemate motor za sledeću sezonu, a ja sada imam dvogodišnji ugovor sa fabričkim timom Jamahe, najsrećniji sam na svetu. Sada moram da se fokusiram na svoj posao i svoj san, tako da je pritisak po strani“.

A njegov san je očigledan, isto kao i cilj za ovu sezonu…

Moj cilj je poprilično jasan – da se borim za titulu. Naučio sam mnogo tokom prošle sezone, započeo sam je baš dobro, onda sam pravio greške, a mislim da je konstantnost najvažnija stvar za ovu sezonu. Naravno, sada nas ne čeka baš ista sezona jer krećemo krajem marta i završavamo u novembru, a prošle godine smo počeli sredinom juna i završili smo krajem novembra, bio je to kratak vremenski period. Smatram da sada imamo malo više vremena da analiziramo i odmorimo se i biće dobro videti pozitivne i negativne strane sezone i trka. Biće poprilično zabavno“.

Fabio Kvartararo
© 2021 YAMAHA MOTOR RACING SRL

Što se tiče favorita za titulu, praktično svi beže od te uloge. Ni Kvartararo nije imao pravi odgovor kada je upitan ko su sve kandidati za tron osim njega.

Uf, teško je reći. Tu su moj timski kolega, tim Suzukija, Dukatija, KTM, svi fabrički vozači. Ne mogu da kažem jer prošla godina je bila toliko luda, zbog tolikog broja pobednika, novih lica na podijumu. Mislim da u ovom trenutku svi na gridu mogu da osvoje titulu. Ne mogu da kažem jedno ime“.

Dugo se činilo da vozači privatnih, satelitskih timova nemaju šansu da osvoje titulu. Međutim, Kvartararo, a možda još više njegov sada već bivši timski kolega Franko Morbideli su pokazali da nisu tako daleko. Italijana je 13 bodova delilo od naslova prvaka, a Kvartararo je mišljenja da je došlo vreme kada je moguće i da se neko iz nezavisnog tima nađe na tronu.

Iskreno, prošle godine smo, nažalost, imali probleme sa motorom i onda je sa starijom specifikacijom Franko bio konstantniji. Verujem da je sve pitanje vozača i podrške od fabrike satelitskom timu. Naravno, ako fabrika ne želi da podržava satelitski tim teško je pobediti, ali je podrška koju sam imao prošle godine od Jamahe bila neverovatna. Nažalost, imali smo probleme, ali je podrška bila tu i verujem da čak i satelitski tim može da osvoji titulu. Prošle godine je Franko bio blizu, zajedno smo pobedili na šest trka, tako da smatram da je moguće da nezavisni tim pobedi“.

Fabio Kvartararo
© 2021 YAMAHA MOTOR RACING SRL

Sve ono što se desilo Markesu prošle godine, zbog činjenice da je doživeo tešku povredu i nekoliko dana kasnije prošao lekarske preglede, dovelo je do podeljenih mišljenja da li su sadašnja pravila kojima se određuje da li je vozač spreman za povratak na stazu ispravna ili ne. Kvartararo smatra da je vreme da se nešto promeni, za dobrobit svih učesnika u šampionatu.

Smatram da zbog bezbednosti svih, treba da postoji pravilo. Ako slomite prst na ruci ili nozi možete da vozite ako želite. Ali, kada slomite nešto kao Mark, ruku ili nogu ili stopalo, zglob, tibiju, mislim da čak iako možete da trčite 10 kilometara bez bola, i dalje imate slomljenu nogu ili slomljenu ruku. Smatram da moramo da imamo minimalan broj dana za oporavak, da čak i ukoliko možete da odradite 100 sklekova, morate da ostanete kod kuće. I znate, kada slomite tu kost, barem tri nedelje pauzirate. Mislim da ako doktori kažu da je oporavak minimum tri meseca, treba barem da pauzirate tri nedelje jer znamo da vozačima rane zarastaju brzo. Verujem da moramo da imamo minimalan broj za oporavak jer u suprotnom to može da bude veoma opasno, videli smo Marka.. I mislim da bi doktori morali malo da zaustave, ne njega, već generalno vozače koji žele da se vrate toliko brzo i zbog toga može da bude dobro uvođenje pravila da kada slomite ’važnu’ kost morate da imate minimalan oporavak“, rekao je Fabio Kvartararo za Sport Klub.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare