Neki novi klinci vol. 14

Moto GP 22. mar 202310:00 19 komentara
Augusto Fernandes
Gold & Goose / Red Bull Content Pool

Naslov zapravo i nije u potpunosti tačan, pošto ćemo ove godine imati samo jednog „klinca“ u kraljevskoj klasi Svetskog šampionata, ali tradicija je tradicija i nje se držimo evo već sedmu godinu.

Neki novi klinci

Pre nego što najavimo novu sezonu predstavljamo novajlije Moto GP šampionata, a ovoga puta tu je jedan, ali vredan – Augusto Fernandes. Španac možda stiže u najjaču kategoriju nešto kasnije od svojih vršnjaka, ali u nju, za razliku od nekih od njih, ulazi kao šampion Moto2 klase i kao mnogo ozbiljniji vozač. I za početak stiže u praktično savršen tim za debitante – Gasgas Teh3, kod Ervea Ponšarala, koji je veliki broj motociklista izveo na pravi put.

Pre osvrta na Augustov put do kraljevske klase, moramo da se podsetimo prošlogodišnjih novajlija. Bila su ih petorica, a među njima titulu najboljeg bez premca je osvojio Marko Beceki, polaznik Akademije Valentina Rosija. Mladi Italijan je, između ostalih, iza sebe osvojio Đoana Mira i Pola Espargara, a najbolji rezultat ostvario je u Asenu, gde je zauzeo drugo mesto i doneo prvi podijum u istoriji VR46 timu. Za Becekija je prošla sezona bila sezona učenja i od njega se ove godine očekuju i te kako velike stvari.

Marko Beceki
Mirco Lazzari gp/Getty Images)

Daleko iza njega, sa četiri puta manje bodova, našao se Fabio di Đanantonio, koji je iznenađujuće zablistao u kvalifikacijama u Muđelu, osvojivši pol poziciju, ali je tek šest trka završio među osvajačima bodova. Za sada mu je najbolji plasman osmo mesto na „Sahsenringu“, ali se pokazao dovoljno dobro da bi zadržao svoje mesto u Gresiniju. Od preostale trojice prošlogodišnjih debitanata samo još jednog ćemo gledati i ove sezone, i to Raula Fernandesa.

Vicešampion Moto2 kategorije iz 2021. godine je tokom prošle sezone svima jasno pokazao da ne želi da bude tu gde je, a to je u timu Teh3. Iako je želeo da iz srednje klase ode u RNF Jamahu, zbog ugovora sa KTM je bio primoran da vozi za francuski tim, i bukvalno je samo odrađivao posao. Osvojio je ukupno 15 bodova, jedan više od svog timskog kolege, koji ga je pobedio u borbi za titulu, Remija Gardnera i na kraju sezone mu se ispunila želja. Napustio je tim i ove godine će voziti za RNF koji je započeo partnerstvo sa Aprilijom.

I na kraju su tu ostali Gardner i Derin Binder, koji su morali da pronađu utočište negde drugde. Australijanac iza sebe ima tešku sezonu u kojoj se nijednog trenutka nije prilagodio kraljevskoj klasi, ali je uprkos tome zaslužio mnogo više od toga da praktično usred treninga sazna da ne ostaje u timu. Gardner je prešao u Svetski superbajk šampionat, gde vozi za Jamahu i već je u prva dva vikenda impresionira svojim vožnjama, iako je zbog stomačnog virusa morao da propusti jednu trku.

Remi Gardner
Gold & Goose / Red Bull Content Pool

Binder je u Moto GP stigao direktno iz Moto3, preskočivši Moto2 kategoriju, u kojoj će voziti ove godine, kao timski kolega „našeg“ Lukasa Tulovića u Intaktu. Južnoafrikanac, mlađi brat Breda Bindera, zbog gluposti koje je pravio u najslabijoj klasi kao izuzetno potcenjen vozač je stigao u kraljevsku kategoriju, ali se pokazao mnogo bolje nego što je iko očekivao. Najbolji rezultat bilo mu je 10. mesto u Argentini, ali je jednostavno platio ceh zbog nejake Jamahe koju očigledno samo Fabio Kvartararo može da vozi. I to bi bilo to što se tiče prošle godine, sada je red da se posvetimo jedinom ovogodišnjem rukiju.

Augusto Fernandes

Od 21 vozača, koliko ih ima uz Fernandesa u kraljevskoj klasi u ovom trenutku, četvorica su rođena iste godine kao on, a petorica su čak i mlađa od njega. Među njima su i trojica šampiona – Đoan Mir, Fabio Kvartararo i Frančesko Banjaja, zbog čega se postavlja pitanje da nije možda i okasnio sa dolaskom u najjaču kategoriju, ali je on imao nešto strmoglaviji put od njih.

Fernandes je rođen u Madridu, ali je odrastao na Majorki, a motociklizmom je počeo da se bavi kao osmogodišnjak. Nije mu mnogo vremena da počne da niže regionalne titule u klasama do 65 i 85 kubika, sve pod budnim okom Hosea Manuela Lorenca, oca petostrukog svetskog šampiona Horhea Lorenca. Prva ozbiljna sezona bila mu je ona 2013. godine, kada se takmičio u klasi do 500 kubika u Evropskom juniorskom prvenstva kao vozač Honde. U debitantskoj sezoni je bio drugi, da bi u već drugoj uspeo da se okiti titulom.

Augusto Fernandes
David Ramos/Getty Images

Usledio je prelazak u klasu štok 600 u okviru Svetskog superbajk prvenstva, gde je bio najbolji novajlija, da bi potom bio peti u CEV Moto2 kategoriji. Iako je uporno pokušavao, nikako nije uspevao da dođe do mesta u Svetskom šampionatu, a to je uspeo tek sredinom 2017. godine, kada je u Spid Apu zamenio Aleksa Basanija. Do kraja te sezone osvojio je šest bodova.

Naredne godine je prešao u Pons, gde se zadržao dve sezone. Tokom prve je tri puta bio među najboljom osmoricom, da bi zatim zablistao – 2019. godine je imao tri pobede, ukupno pet podijuma, što mu je bilo dovoljno za peto mesto u generalnom plasmanu. Povreda je i te kako uticala na njega tokom 2020. godine, kada je sezona kasnila zbog pandemije koronavirusa, ali je Fernandes sledeće sezone pokazao da najbolje tek možemo da očekujemo od njega.

Iako je zabeležio četiri odustajanja na pet trka, to kao da ga je probudilo, pošto je 2021. godine od trke u Asenu do finala u Valensiji njegov najlošiji plasman bilo deveto mesto. Osim toga imao je jedno drugo, pet trećih, jedno četvrto i dva šesta mesta, što mu je donelo peto mesto u šampionatu. Ključan korak za njega je tek potom usledio – prelazak u Red Bul KTM Ajo tim.

Augusto Fernandes
Mirco Lazzari gp/Getty Images

Španski motociklista je došao do titule sa 271,5 bodom, ispred Aija Ogure, koji je sakupio 242 i praktično servirao naslov prvaka svom rivalu. Fernandes je od njih dvojice realno bio bolji kada se pogleda celokupna sezona, ali je Japanac bio taj koji je dve trke pre kraja imao titulu u svojim rukama, da bi ga greška u finišu trke u Malezije koštala uspeha karijere. Augusto je na putu do titule ostvario četiri pobede, još pet puta se našao na podijumu, tri trke nije završio, a na onima na kojima je došao do cilja, a nije bio na pobedničkom postolju najlošiji plasman mu je bilo deveto mesto.

Fernandes će sigurno poneti titulu najboljeg debitanta, osim ukoliko se ne desi nešto nepredviđeno, ali je sada teško predvideti šta od njega može da se očekuje. Teh3 je poslednjih godina, otkako mu je KTM partner, bio i veliko iznenađenje i veliko razočaranje. Sezona je duga, a mi nigde ne žurimo…

Nova sezona Moto GP šampionata počinje ovog vikenda Velikom nagradom Portugala, uz direktne prenose na kanalima Sport Kluba, uz SBB mrežu i platformama EON i Total TV.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare