
Istraživanje koje su tokom šest godina sprovodili Nilsen sports i Pepsi ukazuje da će do 2030. godine fudbal žena dostići bazu od 800 miliona navijača i da će tako postati peti najveći sport na svetu.
Istraživanje nazvano „Od potcenjenog do nezaustavljivog“ donosi podatke koje su prikpljali Nilsen sport, koji je globalni lider u istraživanju navika navijača i analitici sponzorskih ugovora, i Pepsi, koji je jedan od najvećih investitora u ženskom sportu.
„Od potcenjenog do nezaustavljivog“
Predviđanja, izvedena na osnovu prikupljenih informacija, su takva da se očekuje povećanje broja ljudi koji su zainteresovani za fudbal žena za čak 38 odsto u narednih pet godina. Investitorima je to dobar „mig“ – to je sport u koji treba uložiti kako bi se iz toga dobila najveća moguća korist. Za investitore je fudbal žena idalje novo tržište sa potencijalno neverovatnim rastom u kratkom roku, tako kažu demografske procene.
Tokom šest godina istraživanja, a prema broju ispitanicika koji su rekli da su zainteresovani ili veoma zaintersovani za fudbal žena, došlo se do zanimljivog rezultata. Fudbal žena u ovom momnetu je deseti najpopularniji sport na svetu.
ČITAJTE NA SPORT KLUBU
„Novak u nemilosti državnog vrha Srbije zbog podrške studentima“
Srbija široke ruke: Jusein Bolt promoviše EXPO, čeka ga Vučić
Nilsen sports navodi da veću navijačku bazu na planetarnom nivou u ovom momentu imaju redom fudbal, košarka, plivanje, Formula 1, atletika, tenis, odbojka, biciklizam i badminton. Procene na osnovu rasta zainteresovanosti pokazuju da će da 2030. fudbal žena biti u top pet sportova.
Brojevi kažu jedno, realnost je drugačija
Veliki rast u interesovanju beleži se, a tako će biti i u narednih pet godina, svake druge godine i podudara se sa velikim takmičenjima. Tako će biti i ove godine kada se u Švajcarskoj igra Evropsko prvenstvo, a do 2029. kada je sledeći EURO očekuje se da će fudbal žena imati bazu navijača od 800 miliona.
Iako brojevi ukazuju da je fudbal žena konkurent Formuli 1 i tenisu po razvoju i interesovanju ljudi širom sveta, ulaganja investitora se sa time ne poklapaju i fudbal žena zaostaje u odnosu na ova dva sporta kada su u pitanju sponzorski ugovori. Naravno, tokom trajanja turnira poput Lige nacija ili Lige šampiona aktivnosti su brojnije, ali istraživanje ukazuje da će biti potrebne investicije „u celom ekosistemu“ kako bi se rast pretvorio u trajan.
Evropa je moćna
Evropski fudbal žena svakako je u odnosu na ostatak sveta dominantan na svim nivoima. U Engleskoj je 2022. zabeležen izuzetan rast u interesovanju pred početak Eura, a i posle njega jer je Engleska postala šampion. Slično je i ove godine u Švajcarskoj koja je domaćin – čak za 22 posto je porastao broj ljudi koji „cene žensku igru“ u ovoj zemlji.
FUDBAL ŽENA NA SK
U proteklih pet godina, u Francuskoj je broj devojčica i devojaka koje igraju fudbal porastao za neverovatnih 150 posto u poslednjih pet godina, a u Španiji za 95 odsto
A u Kini – neverovatnih 300 posto. Kina ima bazu od oko 186 miliona novih navijača na ženskim utakmicama u poslednjih pet godina. Istraživanje pokazuje da su oni koji se i sami bave sportom u 26 posto slučajeva i „verni“ gledaoci i navijači.
A opet, pokazalo se da nijedna od pet zemalja koje imaju najviše ljubitelja fudbala žena nisu evropske. U Kolumbiji čak 50 posto stanovništva redovno prati fudbal žena, blizu su i Ujedinjeni Arapski Emirati, Meksiko, Brazil i Indija.
Polovina navijačke baze, globalno gledano, su ljudi između 25 i 44 godine. Zanimljivo je da čak 47 odsto čine oni koji imaju nešto viša primanja. A to pokazuje da sponzori imaju dosta potencijala da iz svakog ulaganja izvuku maksimum.
Istraživanje je pokazalo i da je 2019. čak 57 odsto navijačke baze bilo muškog pola, ali do 2024. se udeo žena i muškaraca u navijačkoj bazi izjednačio, dok će do 2030. oko 60 odsto navijačke baze činiti žene.
Pionir Pepsi
Pepsi je 2019. godine postao prva kompanija koja je sponzor Lige šampiona koja je sponzorisala i fudbal žena. Od sledeće sezone, na finalu Lige šampiona za žene, Pepsi će imati svoj „kick-off show“, a to će biti slučaj i na Evropskom prvenstvu 2029. godine.
Pepsi na taj način želi da privuče pažnju na fudbal žena i iz drugih sfera – pokazalo se da su dve trećine ljubitelja fudbala istovremeno i veliki ljubitelji video igrica i muzike, što je više nego u bilo kom drugom sportu. To otvara vrata kompanijama koje sponzorišu brendove iz ova dva „sveta“ da se uključe i u finansiranje fudbala žena.
„Mi u Pepsiju fudbal žena vidimo kao nešto više od sporta. To je kulturološka sila koja ima moć da povezuje, inspiriše i razvija brendove. Sa poslovne strane, veoma smo ponosni na saradnju sa UEFA i FIFA u fudbalu žena“, rekla je Džejn Vakli, jedan od direktora u Pepsiju.
Bonus video
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare