
Istraživanje BBC donelo je dokaze o čak 81 individualnom kratkom letu koje su organizovali klubovi iz Premijer lige za odlaske i povratke na oko 100 mečeva u periodu od dva meseca prošle godine.
Da li se Trent Aleksander-Arnold vraća iz Njukasla u Livrpul ili Čelsijev Ben Čilvel ide od Londona do Lestera ili igrači Notingema lete od Isočnog Midlenda do Blekpula – u to javnost prosto nema uvid na osnovu objava igrača i klubova na društvenim mrežama. BBC se pozabavio debatom na tu temu i potražio odgovor na pitanje zašto klubovi i igrači na kratka putovanja idu avionom umesto vozom ili autobusom.
Istraživanje koje je BBC sproveo za uzorak ima 100 utakmica odigranih u Ujedinjenom Kraljevstvu u periodu od 19. januara do 19. marta 2023. godine koje donosi podatke o letovima koji traju i po 27 minuta.
Takođe, pokazalo se da se za te letove koriste gotovo prazni avioni, odnosno da pojedinci ili timovi putuju privatnim linijama umesto da za ove potrebe koriste redovne letove.
Šta je BBC saznao?
Premijerligaški klubovi (uključujući povratke sa mečeva) organizovali su 81 let u ovom periodu. Od toga, 59 letova je bilo organizovano za potrebe putovanja na mečeve Premijer lige, 16 na mečeve FA Kupa i šest za mečeve Liga kupa.
Najkraći let trajao je 27 minuta, a najduži 77. Prosečno, 42 minuta od poletanja do sletanja.
Čak 37 letova poslužilo je da sam avion za čarter let dođe na aerodrom odakle zapravo počinje pravo putovanje. U avioindustriji te letove označavaju kao „prazne“ jer u avionima nema putnika ili ih ima manje od deset odsto kapaciteta aviona. Najduži takav let trajao je 84 minuta, a najkraći 17!
BBC dalje analizira da je od svih premijerligaša Bornmut tim koji možda ima i najviše razloga za ovakve letove s obrzirom na to da je najjužnije. Na primer, Bornmut je prethodnog vikenda putovao na meč sa Aston Vilom, povratak je trajao ukupno 73 minuta.
Premijer liga ne zahteva od klubova da prilažu posebne planove za putovanja, ali su iz PL za BBC ocenili da prepoznaju potrebu da preduzmu određene akcije po ovom pitanju kako bi klubovi bili posvećeni smanjivanju uticaja na klimatske promene.
„Klubovi su pokazali posvećenost pozitivnim promenama u ovoj oblasti i svi se trude da podižu svest o ovoj temi među navijačima“, poručuju iz PL.
Poenta celog istraživanja je traženje odgovora na pitanje koliko često i u kojoj meri se bez opravdane potrebe zagađuje vazduh jer emisija štetinig gasova iz aviona svakako ne može da se meri sa onom koju proizvode vozovi i autobusi. Ne tako davno i Pari Sen Žermen je morao francuskoj javnosti da objašnjava zašto na kratka putovanja ide privatnim avionom a ne vozom.
Ideja BBC bila je da fudbal, kao najpopularniji sport, mora da na svim poljima deluje pozitivno na milione ljudi koji prate igru, pa i kada je u pitanju pokazivanje na sopstvenom primeru kako se brine o ekoligiji i klimi.
Komentari (0)
Vidi sve komentare