Koji je rekord Evrolige po broju gledalaca

Euroleague 29. mar 20258:55 2 komentara
Starsport

Evroliga, drugo najprestižnije košarkaško takmičenje na svetu, godinama okuplja najbolje evropske klubove i stvara nezaboravne košarkaške trenutke. Uz NBA ligu, ovo takmičenje predstavlja sam vrh košarkaške scene, a atmosfera na utakmicama često prevazilazi sva očekivanja.

Posebnu draž ovom takmičenju daju vatreni navijači koji svojim prisustvom i energijom dižu igru na viši nivo. Među svim evropskim klubovima, izdvajaju se beogradski…

Značaj publike u košarci

Košarka je sport koji živi od energije publike. Navijači nisu samo posmatrači, već aktivni učesnici koji mogu da promene tok utakmice svojim bodrenjem i stvaranjem atmosfere koja dodatno motiviše igrače. U Evropi, gde košarkaška kultura ima duboke korene, navijačka podrška dobija posebnu dimenziju.

Popularnost Evrolige kontinuirano raste. Prema podacima, ovo takmičenje prenosi se u više od 200 zemalja širom sveta. Samo u Kini, Evroligu prati preko 240 miliona domaćinstava. Prosečna posećenost utakmica drastično je porasla tokom godina – od 8.780 gledalaca u sezoni 2017/2018, do današnjih cifri koje često prelaze 20.000 po meču na najvažnijim utakmicama.

Partizan zastupljen u rekordima posećenosti

Srpskli tim je na čelu ove statistike – Košarkaški klub Partizan iz Beograda.

Apsolutni rekord posećenosti postavljen je u sezoni 2008/2009, kada je Partizan ugostio grčki Panatinaikos. Utakmicu je posmatralo neverovatnih 22.567 gledalaca. Interesantno je da je u to vreme Panatinaikos vodio Željko Obradović, kasnije trener Partizana i najtrofejniji strateg u istoriji Evrolige.

Partizan nastavlja da beleži velike posete i u novije vreme. U martu 2023. godine, „crno-beli“ su ugostili Real Madrid pred više od 20.000 gledalaca, što je u tom trenutku bila šesta najposećenija utakmica u istoriji Evrolige.

POPULARNO NA PORTALU SPORT KLUBA

Kako večiti stoje u borbi za plej-in? Milano preti da izbaci oba

Đoković presrećan: Dugo nisam ovako dobro igrao

Ljubav ne prestaje: Navijači skandirali „Darko Plavšić!“ (VIDEO)

Rivalstvo beogradskih velikana

Večiti rival Partizana, beogradska Crvena zvezda, takođe igra svoje evroligaške utakmice u Štark Areni. Nakon dve sezone odsustva, „crveno-beli“ su se vratili u Arenu i najavili ambicije da takođe privuku veliki broj gledalaca.

Tako je bilo u prethodnog petka, kada je meč crveno-belih i madridskog Reala gledalo tačno 20.997 glasnih gledalaca.

Evroligaška sezona 2023/2024 nudi nove prilike za postavljanje rekorda. Sa povratkom Crvene zvezde u Štark Arenu i kontinuiranim učešćem Partizana u elitnom takmičenju, beogradska košarkaška publika ima priliku da dodatno utvrdi reputaciju jedne od najstrasnijih u Evropi.

Što se Zvezde tiče, ta ekipa je svoj rekord kada je poseta u pitanju zabeležila još 2014. godine, ali u Evrokupu. Tada je Zvezda zvanično objavila da je utakmicu sa Budiveljnikom u Beogradskoj areni posmatralo tačno 24.232 navijača.

Crvena zvezda navijači
Pedja Milosavljevic/STARSPORT

Beogradska arena – dom rekorda

Većina ovih rekordnih utakmica odigrana je u Beogradskoj areni, multifunkcionalnoj dvorani kapaciteta preko 20.000 mesta. Ova impozantna arena omogućila je Partizanu da ugosti ogroman broj navijača i kreira atmosferu koja je postala prepoznatljiva širom Evrope.

Košarkaški stručnjaci često ističu da je atmosfera na Partizanovim utakmicama u Areni jedinstvena u evropskoj košarci. Buka koju stvaraju navijači često predstavlja „šestog igrača“ za domaću ekipu, a gostujući timovi priznaju da im je izuzetno teško igrati u takvom okruženju.

Trend rasta posećenosti u Evroligi

Generalno, posećenost u Evroligi ima trend rasta. Klubovi ulažu značajna sredstva u infrastrukturu i marketing kako bi privukli što više navijača. Danas, prosečna posećenost u Evroligi prelazi 10.000 gledalaca po utakmici, što je impresivna cifra za evropsku košarku.

Pored Beograda, impresivnu posećenost beleže i klubovi iz Grčke (Olimpijakos, Panatinaikos), Turske (Fenerbahče, Efes), Španije (Real Madrid, Barselona) i Litvanije (Žalgiris).

Evroliga kontinuirano radi na unapređenju navijačkog iskustva, kroz modernizaciju arena, poboljšanje vidljivosti takmičenja i povezivanje sa navijačima putem društvenih mreža. Sve ovo doprinosi rastu popularnosti i posećenosti.

Uticaj pandemije i povratak publike

Period pandemije COVID-19 doneo je značajne izazove za evropsku košarku. Utakmice su se igrale pred praznim tribinama ili sa vrlo ograničenim brojem gledalaca. Ovaj period pokazao je koliko je publika važna za košarku, jer je atmosfera na utakmicama bila znatno drugačija.

Nakon ukidanja restrikcija, navijači su se vratili u dvorane sa još većim entuzijazmom. „Večiti rivali“ su prethodnim sezonama odigrali nekoliko utakmica pred više od 20.000 gledalaca, dokazujući da pandemija nije umanjila strast navijača prema košarci.

Povratak publike doneo je i povratak atmosfere koja čini evropsku košarku posebnom. Igrači i treneri često ističu da im je mnogo lakše igrati pred punim tribinama, čak i kada je u pitanju gostujuća arena.

Budućnost rekorda posećenosti

Sa rastom popularnosti Evrolige i kontinuiranim ulaganjem u infrastrukturu, očekuje se da će rekord posećenosti biti izazvan u budućnosti. Ipak, za sada, beogradski Partizan drži ovu titulu.

Pitanje je da li će neki drugi klub u Evropi uspeti da okupi više od 22.567 gledalaca na jednoj utakmici. Za takav poduhvat potrebna je kombinacija velike dvorane, strastvenih navijača i velikog rivalstva koje će privući maksimalnu pažnju.

U svetu gde sport sve više postaje biznis, pogotovo kada je reč o NBA ligi, beogradska navijačka podrška podsetnik je da je košarka pre svega igra emocija, zajedništva i strasti. To je nešto što se ne može kupiti novcem, već se gradi kroz decenije tradicije i povezanosti sa navijačima.

Bonus video

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare