
Do 5 miliona evra Crvena zvezda i Partizan treba da izdvoje za naredne sezone u Evroligi. Mnogo, kada se vidi da su prethodnih godina plaćali najviše milion za specijalnu jednogodišnju pozivnicu. Benefit je samo jedan.
Dakle nema prihoda od tv prava pa sve i da Zvezda i Partizan budu najgledaniji timovi u celom svetu, nema prihoda od marketinga… Jedino će beogradski klubovi moći da kažu igračima koje dovode: „Vidi mi igramo Evroligu naredne tri godine, imamo želju da budeš tu dugo!“. Dakle kreiranje tima će biti daleko lakše i moći će mnogo ranije da „zatvaraju“ neke igrače nego što je to do sada bio slučaj.
Ipak zbog čega je Evroliga toliko surova prema Partizanu i Crvenoj zvezdi, da ne ponudi ni delić kolača?
Nedavno sam razgovarao sa novinarom Lekipa Janom Ononom. Želeo sam da shvatim koju poentu ima Asvel. Klub koji nema ambiciju da ide u plej-of, veoma čudno posluju, dolaze u Beograd na sam dan utakmice odlaze odmah posle nje, imaju novu arenu u kojoj ne igraju… A tu je A licenca.
„Ono što neki vide kao nedostatak ambicije je više da se rade stvari korak po korak. Ne kažem da nema stvari koje ne treba kritikovati kod Asvela ali mislim da rastu na racionalan način. Ne računaju na novac fudbalskih klubova poput Reala ili Barselone sa velikim minusom. Taj minus pokriva fudbalski klub. To najpre u Francuskoj nije dozvoljeno“, kaže novinar Lekipa Jan Onona.
„Evroliga će ići sa pravilima o budžetiranju ili finansijskom fer pleju. To znači da klubovi rade na pravi način, da ne troše milione i milione, a da zapravo nemaju pare. Imaćemo ivicu i radi se na tome da klubovi iskoriste svaki evro koji potroše“.
Baš je možda u ovim rečenicama i ključ. Gospodin Onona jeste pričao o francuskim ekipama, ali je „bocnuo“ na različite strane. Pre svega gigante Real i Barselonu, ali onda i rivale iz Srbije. Pitanje je da li srpski klubovi mogu da poput Francuza opravdaju svaki evro utrošen i to u Evroligi veoma dobro znaju. Crveno i crno beli su nažalost u očima Evroligi mnogo bliži modelu Dubaija – bogatog vlasnika koji želi da uloži veliki novac i kojeg treba sa stanovišta Evrolige dobrano iskoristiti, nego li nekom zdravom modelu u kojem se zna kuda ulazi i kuda izlazi svaki evro.
Sve je istina – da su večiti najgledaniji, navijači najbolji, da se u Srbiji košarka diše drugačije nego li bilo gde drugde… Nažalost nije dovoljno. Putevi novca moraju da budu čisti. No dok ga ima i dok ima želje za investicijom u sport na koji će ogroman broj ljudi privlačiti… Uživajmo!
Bonus video
Koje je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare