Aito oštro o NBA: Više ima marketinga nego kvaliteta

NBA 26. maj 202312:28 2 komentara
Aito Garsija Reneses
Angel Martinez/Euroleague Basketball via Getty Images

Legendarni španski trener Aito Garsija Reneses govorio je o uticaju modernih trendova na košarku, a posebno se osvrnuo na marketinški deo. Reneses je u ACB ligi vodio 1.100 utakmice, najviše od svih.

Tokom svoje bogate trenerske karijere video je sve tipove igrača i različite stilove košarke. On je „stvorio“ Rikija Rubija dok je vodio Huventud, a posebno ga karakteriše rad sa mladim, talentovanim igračima.

„Marketing je veoma važan, pa čak i dobrodošao u nekim slučajevima. Mi, kao ljudi koji nisu iz SAD, prvo smo zavoleli koledž košarku. Nakon toga smo počeli da se divimo NBA ligi jer je nivo igri tamo bio viši. Malo po malo, to se promenilo i mi više nismo tako veliki navijači NBA lige“, rekao je Reneses za Marku i dodao:

„Ipak, morate im se i dalje diviti jer imaju odličan marketing. Mora se priznati da i mi ovde u Španiji imamo marketing, ali na nižem nivou. Kada je ACB počeo da se razvija, to nije bilo toliko važno kao što je sada. Sada u NBA ima više marketinga nego kvaliteta. Nadam se da možemo da nastavimo da poboljšavamo taj segment, ali da zadržimo kvalitet“.

Uprkos čvrstom stavu o NBA ligi, Reneses smatra da bi proširenjej terena trebalo da bude praksa koju Evropa treba da usvoji.

„Mislim da su tokom godina urađene neke pozitivne i neke negativne stvari, kada je reč o poboljšanju igre. Jedna stvar oko koje su svi saglasni je proširenje terena. Fizički kapacitet igrača da pomogne u odbrani šuta u reketu ili da odbrani šut spolja je veći. Morate da pokušate da ojačate unutrašnju igru, tako da ako pomognete, oni vas kazne spolja. Zato mislim da je proširenje terena nešto što mora da se uradi“, objasnio je Reneses.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare