Četiri vežbe koje će vam pomoći da smanjite holesterol

atletika trčanje
Shutterstock, Inc

Holesterol jeste neophodan našem organizmu, ali u prevelikim količinama može biti i opasan jer je najčešći uzročnih srčanih problema.

Kako smanjiti holesterol? Postoji samo jedan način – promenom životnih navika, što podrazumeva pravilnu ishranu i redovnu fizičku aktivnost.

Kada se kaže visok holesterol uglavnom se misli na visok nivo lošeg LDL holesterola, odnosno “lošeg” holesterola koji može dovesti do nakupljanja plaka u arterijama i dovesti do srčanih bolesti ili moždanog udara.

Visok holesterol može biti nasledan, ali je često rezultat nezdravog načina života, zbog čega se može sprečiti i lečiti. Zdrava ishrana i redovna vežba su broj jedan kada je reč o smanjenju holesterola, s tim da ponekad su neophodni i lekovi koje prepisuje lekar kao pomoć u smanjenju visokog holesterola.

Koje vežbe pomažu smanjenje holesterola?

Brzo hodanje ili trčanje

Brzo hodanje i trčanje mogu biti od pomoći kada je snižavanje holesterola u pitanju, ali i snižavanje krvnog pritiska. Trčanje je dobar izbor za one koji imaju naviku da rekreativno treniraju, ali ukoliko nemate tu naviku ili imate problema sa zglobovima ili prekomernom težinom, ova aktivnost može da nanese više štete nego koristi. Umesto toga birajte brzo hodanje ili bar dužnu šetnju po komšiluku.

Vožnja bicikla

Vožnja bicikla je dobar i zabavan način da smanjite holesterol u organizmu, ali i kalorije. Vožnjom možete sagoreti isto toliko kalorija koliko i džogiranjem, s tim da će ova aktivnost lakše pasti osoba koje imaju bolove u kolenu.

Plivanje

Ukoliko vam iz nekog razloga ne odgovaraju ni vožnja bicikla ni trčanje ni brzo hodanje, plivanje može biti dobra zamena. Plivanje aktivira sve mišiće tela, pa nekoliko krugova u bazenu znači da radite ne samo na snižavanju holesterola, već i na zdravlju celog tela.

Joga

Ako niste fan nijedne od navedenih aktivnosti, vaš izbor mogla bi da bude joga. Imajte u vidu da joga nije kardio, pa da biste imali kardiovaskularne koristi od joge, morate povećati broj otkucaja srca. Joga je takođe odlična za poboljšanje sna, što dovodi do poboljšanja drugih životnih navika.

Koja hrana drži holesterol pod kontrolom?

Obrazac ishrane za zdravlje srca i smanjenje holesterola uključuje:

Dosta povrća, voća i integralnih žitarica

Raznovrsna zdrava hrana bogata proteinima (posebno riba i morski plodovi), orasi i semenke

Riba dva do tri puta nedeljno (150 grama sveže ili 100 g konzerve)

Mahunarke (sočivo, grašak, pasulj) trebalo bi da budu na meniju najmanje dva obroka nedeljno

Hleb od celog zrna umesto hleba od belog brašna

Ograničavanje crvenog mesa na 350 g nedeljno

Osobama sa visokim holesterolom, dijabetesom tipa 2 i srčanim oboljenjima ne preporučuje se više od sedam jaja nedeljno

Mleko i jogurt sa nižim procentom masti bez dodatih ukusa i zaslađivača

Ograničite ili izbegavajte prerađeno meso uključujući kobasice i delikatese (kao što su šunka, slanina i salama).

Bitan savet – proveravajte etikete. Birajte hranu sa najnižim sadržajem natrijuma (odnosno soli) i nema dodanog šećera.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare