Imate visok index telesne mase (BMI)? Evo kako ga smanjiti

Promo

Mnogi ljudi ne znaju šta znači indeks telesne mase odnosno BMI, kao ni koliko je on važan u proceni zdravstvenog stanja osobe.

BMI je procena telesne masti (masnog tkiva) na osnovu visine i težine. Dobijena vrednost je veoma značajna i može da pomogne u utvrđivanju da li je osoba na nezdravoj ili zdravoj težini.

Šta se smatra idealnim BMI indexom?

Ukoliko su vrednosti telesne mase ispod 18,5, to znači da je osoba pothranjena. Vrednosti od 18,5– 24,9 označavaju normalnu ili zdravu telesnu masu, dok je od 25,0 – 29,9 prekomerna telesna masa. Od 30,0 – 34,9 je gojaznost, a od 35 i iznad je patološka gojaznost.

Visok BMI index može da bude znak previše masti na telu, dok nizak BMI može da bude znak premalo masti na telu. Što je veći BMI osobe, veće su šanse za razvoj određenih ozbiljnih stanja, kao što su srčane bolesti, visok krvni pritisak idijabetes.

Veoma nizak BMI takođe može da izazove zdravstvene probleme, uključujući gubitak kostiju, smanjenu imunološku funkciju i anemiju.

Kada je vaš BMI iznad normalnog opsega, važno je da pronađete načine da ga smanjite, jer visok BMI povećava rizik za veći broj zdravstvenih problema. Pre svega, vaš BMI možete da „sredite“ ishranom. Loša ishrana i te kako ostavlja trag u organizmu, pa može izazvati visok BMI, zbog čega je veoma važno promeniti dosadašnje navike u izboru hrane.

Šta treba da jedete, a šta da izbegavate?

Jedite puno zdravog voća i povrća. Neki istraživači su došli do zaključka da bi trebalo da pojedete najmanje pet porcija povrća i voća svakog dana kako biste postigli optimalno zdravlje.

U ishranu treba da uključite ugljene hidrate jer su izvor energije. Međutim, izbegavajte obrađene i skrobne ugljene hidrate, jer su odgovorni za povećanje telesne težine. Umesto njih, jedite smeđi pirinač i hleb od celog žitnog zrna.

Umereno konzumirajte mleko i mlečne proizvode sa niskim sadržajem masti. Smanjite šećer jer on najviše doprinosi visokom BMI. Ne konzumirajte više od 12 kašičica šećera u toku dana. Izbegavajte zaslađena pića i uvek proveravajte deklaracije na namirnicama koje imaju visok nivo šećera. Odlučite se za namirnice koje imaju veoma malo ili uopšte nemaju šećera u sebi.

Ugljeni hidrati i šećer jako su loš izbor kada je reč o težini.

Izbegavajte obrađenu hranu, jer ne samo da je zasićena ugljenim hidratima, već sadrži i nezdrav nivo šećera i soli.

Konzumiranje više hrane nego što je potrebno vašem telu može dovesti do povećanja telesne težine. Da biste to popravili, smanjite količinu kalorija koju unosite na dnevnoj bazi. Jedite zdrav doručak.

Jutarnji prvi obrok pokreće vaš metabolizam i daje energiju koja vam je potrebna ceo dan. Takođe, doručak će zaustaviti želju za hranom koja dovodi do nepotrebnog jedenja i grickanja tokom celog dana.

Pijte dosta vode. Dehidratacija može dovesti do prekomernog jela, glavobolje i umora. Nemojte jesti posle dvadeset sati uveče zato što se ljudski metabolizam usporava tokom popodneva do večernjih časova.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi ko će ostaviti komentar!