Kultard za SK: Red Bul sada lako regrutuje, ali 2004…

Formula 1 9. jun 202410:00 0 komentara
Dejvid Kultard
SK

Pravi auto-moto spektakl nas čeka u nedelju čeka u Sarajevu, a u glavnoj ulozi naći će se legenda Formule 1 Dejvid Kultard. Kao u septembru 2022. godine, i ovoga puta će nekadašnji vozač Vilijamsa, Meklarena i Red Bula voziti šampionski bolid Sebastijana Fetela iz 2011. godine u okviru događaja poznatog kao Red Bull Showrun.

Odmah po dolasku u prestonicu Bosne i Hercegovine Kultard je dao ekskluzivni intervju za Sport Klub u kojem je pričao o brojnim temama. Između ostalog, otkrio je zašto je pre 20 godina odlučio da napusti Meklaren i pređe u Red Bul, tim koji u tom trenutku nije ni postojao, kakav uticaj je na njega imao pokojni Ditrih Matešić, ko mu je bio najteži rival i ne samo to…

RB Showrun Sarajevo

Kultard je karijeru započeo uskočivši u bolid Vilijamsa posle pogibije Ajrtona Sene u Imoli 1994. godine. U britanskom timu je upisao svoju prvu pobedu – u Eštorilu 1995, da bi potom prešao u Meklaren u kojem se i najduže zadržao tokom svoje karijere. U periodu od 1996. do kraja 2004. zabeležio je 12 trijumfa i 51 podijum, da bi potom prešao u Red Bul, koji je kupio Jaguar. I zašto je doneo baš takvu odluku?

„Bila je to odluka na osnovu vere i posvećenosti. Imao sam tu sreću da vozim za dva šampionska tima i imao sam iskustvo od početka svoje karijere kakav je to osećaj, kako to izgleda, šta je potrebno da biste uspeli na tom nivou. Smatram da je oduvek postojala pogrešna percepcija kod nekih ljudi da je lako kad sve poklopi, ali je realnost takva da i timovi koji ne pobeđuju ne rade manje vredno, nije im manje stalo, njih zapravo više boli što nemaju uspeha na mnogo načina. Video sam mnoge ljude za 30 godina u ovom sportu koji su stigli do pozicije da pobeđuju i mislili da je to lako, da su sjajni, ali naravno da pobeđuju jer su dobri u tome šta rade, ko god da je ta osoba, ali treba misliti i na one koji su u teškim situacijama“, rekao je Kultard za Sport Klub i nastavio, „Odluka o prelasku u Red Bul je došla zbog vere i Ditriha Matešića, koji je razumeo sport, razumeo je investicije, šta će sve biti potrebno, a to ne znači samo trošenje novca, već postavljanje sistema vere da se dovedu pravi ljudi. Regrutovanje ljudi u Red Bul danas nije teško, ali dovođenje ljudi u Red Bul pre 20 godina je bilo potpuno drugačija situacija. Ali, tada se svodilo na poverenje, ljudi su verovali u ono što su videli i čuli, posle četiri godine sam iscrpeo svoju energiju i veštinu kao Gran Pri vozač, ali sam i dalje deo tima na ovom promotivnom nivou od tada, gledam sa strane kako su evolurali i postali višestruki svetski šampioni“.

Dejvid Kultard
Joerg Mitter / Red Bull Content Pool

Ditrih Matešić više nije sa nama, ali je njegova zaostavština neverovatna i oseća se ne samo u Formuli 1, već i van nje.

„Ne bih rekao da sve što se desilo ne bi bilo moguće bez Ditriha jer bi to bilo pogrešno, kao da je u pitanju nešto božansko. Ali, ne bi se odvilo kao što se desilo bez njegovog prisustva, bez njegove ljubavi prema sportu, bez njegove posvećenosti, da pruži priliku… Nema veze da li ste vozač Formule 1, imate veze sa Red Bulom, brojnim sportovima, od kojih se neki prenose na međunarodnom nivou, neki su manji sportovi, ali neverovatno važni i vešti i imaju svoje pratioce. Mislim da njegova zaostavština nije samo to što je stvorio ’sektor’ energetskih pića, koji nije postojao do tada, već je to učinio kroz sve sportove i nema sumnje da se njegovo prisustvo oseća, on nedostaje, ali je sve stalo sa njim. On je bio pokretač, sila koja je vodila i neizbežno je da kada izgubite takvu osobu, uvek postoji tmurni period u kojem ljudi pokušavaju da shvate kako se uklapaju, neki se izdignu, neki se izgube. Ali, opet, ja posmatram sa strane kako se taj proces odvija, ali moja osećanja su takva da mi je čast što sam ga poznavao, što sam bio prvi vozač Red Bula u Formuli 1, u smislu punog vlasništva jer su ranije bili u Zauberu, i što sam bio deo svega toga. Znate, putovati u Salcburg u ponedeljak posle trke i objašnjavati šta je bilo dobro, šta nije bilo dobro, šta treba da se promeni, bilo je veliko zadovoljstvo jer je njemu zaista bilo stalo. I on je postavio osnove koje su tim dovele do sjajne pozicije na kojoj je danas“, naglašava Kultard.

Škot je bio u Red Bulu od samog početka i praktično je postavio kamen temeljac za tim kakav znamo danas.

„Naravno da se osećam ponosnim što sam bio deo jer je to bio drugačiji izazov. Pobeđivao sam u Vilijamsu, to je bio tim koji je već pobeđivao, pobeđivao sam u Meklarenu, koji je imao toliko uspeha, i izazov koji sam imao je da izvučem maksimum iz situacije. U godinama u Red Bulu se sve svodilo na to ko dobro radi, ko je invidualac i ko je timski igrač jer je bolje da imaš manje akademski kvalifikovane ljude koji žele da rade zajedno, nego celu grupu indivudalaca koji se sukobljavaju i ne znaju kako da igraju zajedno i rade kao tim. U timu ljudi jedni drugima čuvaju leđa, u timu nema kulture krivca, u timu postoji odgovornost, i u prethodnim situacijama u timu pre nego što je postao Red Bul bila je to grupa talentovanih individualaca koji nisu grupisani na način kojim bi bili jači“, otkriva legendarni vozač Formule 1.

Dejvid Kultard, Srđan Erceg
SK

Na Kultardu je pre 20 godina bilo i regrutovanje ljudi, pa je tako sa njim u Red Bul stigao i Adrijan Njui, koji napušta tim naredne godine. Ipak, ne preuzima na sebe sve zasluge.

„Na meni je bila odgovornost da se pridruže, da se zadrže nije bila na meni. Pozvati ih je bilo lako, ali nagovoriti ih da žele potpišu ugovor je težak deo, zato Kristijanu (Horneru) mora da se oda priznanje kao jednom od najvećih šefova timova u istoriji sporta zbog onoga što je nadgledao i što je uradio u pogledu stabilnosti. Neizbežno je da će zbog novih medija i modernih vremena uvek biti onih koji bacaju granate, ali to je deo posla takođe, morate sa time da se izborite i idete dalje“, naglašava Kultard.

Kompletan intervju sa Dejvidom Kultardom pogledajte u pratećem videu. I, ne zaboravite, ako niste u Sarajevu prenos Red Bul Showruna vas čeka od 14 časova na Sport Klubu 1.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi ko će ostaviti komentar!